Horoz Blog

Horoz Blog

Üçüncü Parti Lojistik Nedir?
Üçüncü Parti Lojistik Nedir?

Ticaretin ve tedarik zincirinin önem kazanmasıyla ve teknolojik gelişmelerle birlikte, üçüncü parti lojistik kavramı ortaya çıkmıştır. Bir diğer kısa ismi ile 3PL, bir firmanın ana faaliyet kapsamı dışında kalan lojistik ve tedarik zinciri faaliyetlerini başka bir şirkete yaptırması olarak tanımlanabilir. Faaliyetin belli bir kısmı veya tamamı başka bir şirkete yaptırılabilir.

18 Şubat 2022
blog detay
Transit Ticaret Süreçleri Nelerdir?
Transit Ticaret Süreçleri Nelerdir?

Yurtdışı kaynaklı bir ürünün satın alınıp yurtiçi  gümrük sahasına ve gümrük vergilerine girmeden bir başka ülkeye satılması olayına transit ticaret adı verilmektedir. Transit ticarette alınan ve satılan ürünler vergi ve harçlara tabi değildir, bu sebeple ihracat ve ithalattan ayrı bir kategoriye girmektedir.

18 Şubat 2022
blog detay
Tersine Lojistik Nedir?
Tersine Lojistik Nedir?

Tersine lojistik; belirlenen ürünlerin değerinin ve uygunluğunun korunması, o ürüne geri kazandırılması veya çevresel zarar oluşmadan o ürünü yok etme işlemine verilen isimdir. Yani tüketim noktasından üretim noktasına doğru bir gidiş vardır, çözüme ulaşılamadığı takdirde ürün, belirlenen şartlara göre imha edilir.

18 Şubat 2022
blog detay
Tedarik Lojistiği Nedir?
Tedarik Lojistiği Nedir?

Bir işletmenin günümüzün rekabet şartlarında başarı sağlaması lojistik faaliyetlerini iyi yönetebilmesi ile doğru orantılıdır. Lojistik yönetiminin toplam maliyetler ve müşteriler için hizmet seviyesi üzerinde yadsınamaz bir etkisi bulunur. Bu sebeple lojistik yönetimi günümüzde oldukça önem arz etmektedir.

18 Şubat 2022
blog detay
Sürdürülebilir Tedarik Zinciri Yönetimi
Sürdürülebilir Tedarik Zinciri Yönetimi

Tedarik zinciri; işletmelerin ürünlerini geliştirme, üretme ve teslim etme ile ilgili tüm şirketlerin, tesislerin ve faaliyetlerin koordineli bir ağ olmasını sağlar. Tedarik zinciri yönetimi ise verimliliği ve müşteri memnuniyetini en üst düzeye çıkarmak için tedarik zincirine tabi olan tüm katılımcılar arasında kaynak bulma, üretim, envanter yönetimi ve nakliyeyi koordine etmek için yapılan uygulamadır.

18 Şubat 2022
blog detay
Satış Sonrası Hizmetler Ne Kadar Önemli?
Satış Sonrası Hizmetler Ne Kadar Önemli?

Satış sonrası hizmetler; satış ilişkisinin kurulmasından sonra müşterinin şikayetlerinin dinlenmesi, bu şikayetlerin çözüme kavuşturulması, satın alınan malın kurulumunun yapılması, yedek parçanın sağlanması gibi pek çok hizmeti kapsamaktadır. Satış sonrası hizmetler ürünün tamamlayıcı unsuru olarak görülmektedir.

18 Şubat 2022
blog detay
WhatsApp