Horoz Blog
Üçüncü Parti Lojistik Nedir?
Ticaretin ve tedarik zincirinin önem kazanmasıyla ve teknolojik gelişmelerle birlikte, üçüncü parti lojistik kavramı ortaya çıkmıştır. Bir diğer kısa ismi ile 3PL, bir firmanın ana faaliyet kapsamı dışında kalan lojistik ve tedarik zinciri faaliyetlerini başka bir şirkete yaptırması olarak tanımlanabilir. Faaliyetin belli bir kısmı veya tamamı başka bir şirkete yaptırılabilir.
Transit Ticaret Süreçleri Nelerdir?
Yurtdışı kaynaklı bir ürünün satın alınıp yurtiçi gümrük sahasına ve gümrük vergilerine girmeden bir başka ülkeye satılması olayına transit ticaret adı verilmektedir. Transit ticarette alınan ve satılan ürünler vergi ve harçlara tabi değildir, bu sebeple ihracat ve ithalattan ayrı bir kategoriye girmektedir.
Tersine Lojistik Nedir?
Tersine lojistik; belirlenen ürünlerin değerinin ve uygunluğunun korunması, o ürüne geri kazandırılması veya çevresel zarar oluşmadan o ürünü yok etme işlemine verilen isimdir. Yani tüketim noktasından üretim noktasına doğru bir gidiş vardır, çözüme ulaşılamadığı takdirde ürün, belirlenen şartlara göre imha edilir.
Tedarik Lojistiği Nedir?
Bir işletmenin günümüzün rekabet şartlarında başarı sağlaması lojistik faaliyetlerini iyi yönetebilmesi ile doğru orantılıdır. Lojistik yönetiminin toplam maliyetler ve müşteriler için hizmet seviyesi üzerinde yadsınamaz bir etkisi bulunur. Bu sebeple lojistik yönetimi günümüzde oldukça önem arz etmektedir.
Sürdürülebilir Tedarik Zinciri Yönetimi
Tedarik zinciri; işletmelerin ürünlerini geliştirme, üretme ve teslim etme ile ilgili tüm şirketlerin, tesislerin ve faaliyetlerin koordineli bir ağ olmasını sağlar. Tedarik zinciri yönetimi ise verimliliği ve müşteri memnuniyetini en üst düzeye çıkarmak için tedarik zincirine tabi olan tüm katılımcılar arasında kaynak bulma, üretim, envanter yönetimi ve nakliyeyi koordine etmek için yapılan uygulamadır.
Satış Sonrası Hizmetler Ne Kadar Önemli?
Satış sonrası hizmetler; satış ilişkisinin kurulmasından sonra müşterinin şikayetlerinin dinlenmesi, bu şikayetlerin çözüme kavuşturulması, satın alınan malın kurulumunun yapılması, yedek parçanın sağlanması gibi pek çok hizmeti kapsamaktadır. Satış sonrası hizmetler ürünün tamamlayıcı unsuru olarak görülmektedir.