Detail

Uluslararası Pazarlarda Başarılı Olmanın Anahtarı

← Geri
Uluslararası Pazarlarda Başarılı Olmanın Anahtarı

E-ihracatta lojistik ürünün yolculuğunun en önemli adımı ve uluslararası pazarda başarılı olmanın anahtarıdır. E-ihracat pazarında hızlı güvenilir ve hızlı teslimat ihracatta başarılı olabilmek için çok önemli bir hale gelmiştir. Bu nedenle e-ihracat lojistik hizmetleri çok iyi organize edilmelidir.

E-ihracat lojistiği yöntemiyle 300 kg’a kadar olan tüm ürünler dünyanın her ülkesine teslim edilebilmektedir.

E-ihracat süreçlerinde lojistik maliyetlerinin düşük, teslimat süresinin kısa olması müşteri sayısının artmasına ve ihracat hacminin büyümesine katkı sağlamaktadır. Müşteriye gönderilen ürünlerin ekonomik, hızlı ve sağlam bir şekilde adrese ulaştırılması hem gönderim hem de iade süreçlerinde maliyetlerin düşmesini sağlayacaktır. E-ihracat lojistiği sayesinde dünya üzerinde her ülkeye, her kıtaya ulaşmak mümkün hale gelmiştir. Özellikle ABD, Almanya, Irak gibi ülkeler e-ihracatta dünyada ilk sıralarda yer almakta ve dünyanın neredeyse tüm noktalarına ihracat yapmaktadırlar.

E-ihracat taşıması yapan lojistik firmaları ürünün müşteriye belirtilen zaman içerisinde teslim edilmesinden sorumludur. Lojistik firmalarının diğer görevleri ise ürüne zarar verebilecek müdahalelerden kaçınmak, iade süreçlerini yürütmek, e-lojistik alanında gelişen teknolojileri takip etmek ve bu gelişmelere ayak uydurmak, müşteri ve işletme arasında köprü görevi görerek müşteri memnuniyetinin artmasını sağlamaktır.

E-ihracatta lojistik yönetiminin farklı alanlarda birçok faaliyeti bulunmaktadır. Bu faaliyetler şunlardır:

  • İşletmeden ürünün teslim alınması
  • Ürünlerin paketlenmesi ve barkodlanması
  • Alınan ürünün depolanması
  • Stok yönetimi yapılması
  • Siparişin zamanında, sorunsuz ve doğru kişiye teslim edilmesi
  • Taleplere göre stokların güncellenmesi
  • Depodaki ürünlerin düzen ve koordinasyonunun sağlanması
  • Ürünlerin iade süreçlerinin yürütülmesi

E-ihracat lojistiği yapan firmalar bu faaliyetleri sistematik bir biçimde gerçekleştirdiğinde satıcılar, müşteriler ve lojistik firmaları açısından başarılı bir süreç yürütülmüş olur. Sürecin sistematik bir şekilde ilerlemesi hem satıcı firmanın hem de lojistik firmasının ihracat hacminin büyümesine katkı sağlar. Peki, e-ihracat lojistiğinin aşamaları nelerdir?

E-İhracat Lojistiğinin Aşamaları

Uluslararası pazarda bir ürün satışa çıktıktan sonra e-ihracat lojistiği şu şekilde ilerlemektedir: Ürünler pazar yerine yüklenir, ürün satılır ve ürünün satışı hesabınıza düşer. Daha sonra ürün hazırlanır, paketlenir ve kargoya hazır hale getirilerek anlaşmalı kargo şirketine teslim edilir. Ürün faturası ile birlikte gümrüğe bildirilir, ürün gümrükten geçtikten sonra yola çıkarılır ve müşteriye ulaştırılır. Ancak lojistik aşaması ürünün tesliminden sonra da devam etmektedir. Müşteri teslim aldığı ürünü iade etmek istiyorsa lojistik firması ürünün iadesini kapsayacak adımları uygulayarak ürünü teslim almalıdır. Daha sonra ürünün gerekli evrak işlerini hallettikten sonra ürünün tekrar satıcıya ulaşmasını sağlamalıdır.

E-İhracat Lojistiğinde Yeni Nesil Uygulamalar

Son dönemlerde çok tercih edilen e-ihracat lojistiğinde çeşitli araçlar ve teknolojiler geliştirilmiştir. Bu teknolojiler sayesinde ürünlerin hem satışı hem de ulaşımı online olarak gerçekleştirilir. Özellikle depoların ve sipariş izleme noktalarının akıllı sistemlerle donatıldığı bilinmektedir. Bunların yanı sıra son dönemlerde ürün teslimatları konusunda da çeşitli uygulamalar başlatılmıştır. Örneğin, ürünlerin drone ile teslim edilmesi, ürün tesliminde tıkla topla yönteminin kullanılması gibi akıllı uygulamalar son dönemde ön plana çıkmaktadır. Bu uygulamalar müşterilerin e-ihracata olan güvenlerinin artmasına yardımcı olmaktadır.

E-ihracat lojistiğinde son dönemlerde ortaya çıkan diğer bir uygulama ise farklı depo tercihlerinin kullanılmasıdır. Yani satıcı, tüm ürünleri lojistik firmasının depolamasını ve ürün satıldığında oradan paketlenerek direkt olarak müşteriye ulaştırılmasını da talep edebilmektedir. Bu süreçte tüm faaliyetler lojistik firması tarafından yürütülmektedir. Biraz maliyetli bir uygulama olsa da satıcılar hem sürecin kolayca yönetilmesi hem de zamandan tasarruf açısından bu uygulamayı son dönemlerde tercih etmektedir.

WhatsApp