Yönetim Sistemleri
ISO 9001:2015 KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
Kalite Yönetim Sistemimizin temel ilkeleri; müşteri odaklılık, liderlik, çalışanların katılımı, süreç yaklaşımı, sürekli iyileştirme ve verilere dayalı karar vermedir.
HOROZ ŞİRKETLER GRUBU KALİTE POLİTİKASI
- Hedefe yönelik olarak tespit ve analizler, seviye ve sürekli hizmet vermek,
- Sağladığımız ürün ve hizmetlerde; Müşterilerin en üst düzeyde çalışması, etkin kullanımı ile hazırlık yapmak ve iyileştirmeyi geliştirmek bir kalite yönetim sistemi tasarımı,
- Kurumumuzda kullanılan ve çoğulcu yönetimlerin gösterimi ve bu amaç için tüm bölümlerin tasarımı,
- Etkin insan kaynakları yönetimi ile eğitimlerinin eğitimleri ve öğrenilecek artırılır, güncel ve bir organizasyon oluşturmak,
- Firma imajının müşteriye ulaşan her aşamada korunmasını tüm çalışanlarımızın ortak sorumluluğu haline getirmek,
- Teknolojik gelişmeleri yakından takip ederek tedarikçi ve müşterilerimize hızlı ve etkin çözümler üretmek,
- Sektördeki öncü kuruluşlardan biri olarak niteliğimizi devam ettirebilmek için yasal gereklilikleri yerine getirerek, yenilikleri tüm süreçlerimize uyarlamak,
- “Risk Temelli Düşünce” ve “Süreç Yaklaşımı” felsefesini organizasyon içerisinde teşvik etmek ve sürdürülebilirliğini sağlayarak, tüm faaliyetlerimizde kalite yönetim sistemini etkin bir şekilde devam ettirmektir.
ISO 27001:2022 BİLGİ GÜVENLİĞİ YÖNETİMİ SİSTEMİ
Grup şirketlerimiz sahip olduğu her türlü bilginin kurumsal hafızamızı oluşturan önemli ve kritik varlıklar olduğunun ve bu nedenle özenle korunması gerektiğinin farkındadır. Bilgi varlıklarının güvenliğine büyük önem veren şirketimiz, ISO 27001 Bilgi Güvenliği Yönetim Sistemi'ne sahiptir.
ISO 27001, Bilgi Güvenliği Yönetim Sistemi (Information Security Management System) bilgi varlıklarımızın gizlilik, bütünlük ve erişilebilirliklerinin korunmasını ve müşterilerimize güven vermemize yardımcı olur
HOROZ ŞİRKETLER GRUBU BİLGİ GÜVENLİĞİ POLİTİKASI
Horoz Şirketler Grubu Yönetimi, bilgi güvenliğine üst düzeyde önem verir. Amaçları aşağıda belirtilen Bilgi Güvenliği Yönetim Sistemini (BGYS) kurmayı, işletmeyi, sürdürmeyi ve sürekli iyileştirmeyi taahhüt eder.
- Lojistik faaliyetlerimizi yürütmek için tabi olduğumuz ulusal veya uluslararası düzenlemelerden, yasal gerekliliklerden, iç ve dış paydaşlarla yapılan anlaşmalardan doğan bilgi güvenliği yükümlülüklerini karşılamak,
- Faaliyetlerimizde gerekli olan her türlü bilginin erişilebilirliğini, bütünlüğünü ve gizliliğini sağlayarak, bilgiyi güvence altına almak,
- Kurum çalışanlarının bilgi ve yetkinliklerini arttırarak tüm çalışanların bilgi güvenliğine katkıda bulunmasını sağlamak,
- Çalışanları, müşterileri ve üçüncü tarafları bilgi güvenliği konusunda bilinçlendirerek kendilerine ve paydaşlarına ait bilgilerin korunmasını sağlamak,
- Kurumumuzun temel ve destekleyici iş faaliyetlerinin en az kesinti ile devam etmesini sağlayarak, süreçlerimizin iş sürekliliğine yönelik riskleri ve fırsatları yönetmek,
- Bilgi varlıklarının güvenliği için uygun fiziksel ve elektronik ortamları yaratmak ve güvenlik ihlalleri olduğunda kayıt altına alarak, ihlallerin zamanında tespiti, müdahale edilmesi ile ortadan kaldırılmasını sağlamak.
Tüm kurum çalışanları ve tedarikçileri, Bilgi Güvenliği Yönetim Sistemi politika, prosedür ve kontrollerine uygun hareket etmekle ve kendileri için tanımlanmış sorumlulukları yerine getirmekle yükümlüdür.
Üst yönetim, değişen şartlara uyum sağlamak üzere BGYS politikasını güncelleyerek, bu politikanın şirket içinde tüm seviyelerde bilinmesini, anlaşılmasını, eksiksiz uygulanmasını ve bütün çalışanlarının bu politikayla uyumlu olmasını sağlamakla yükümlüdür.
ISO 45001:2018 İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ YÖNETİM SİSTEMİ
- Sağlık ve emniyet öncelikli değerlerimiz olup, tüm süreçlerimizin temel taşları olarak görürüz.
- İş sağlığı ve güvenliği faaliyetlerimizi sürekli iyileştirme yaklaşımı çerçevesinde planlar ve ISO 45001:2018 standardını referans alarak yürütürüz.
- Sağlık ve Emniyet ile ilgili sorumlulukları ve etik kuralları her kademedeki çalışanlarımızla paylaşırız. Tüm çalışanlarımız ilgili sorumlulukların bilincindedir.
- Teknolojik gelişmeleri ve yeni metotları iş süreçlerimize adapte ederken, ilgili mevzuatlar ve emniyet kurallarını uygularız.
- Çalışanlarımızın sağlıklı ve güvenli ortamda çalışması önceliğimizdir. Tedarikçilerimiz ve diğer paydaşlarımızla bu konuda iş birliği yapar ve sinerji yaratırız.
- Sağlık ve emniyet ile ilgili performansımızı sürekli izler, süreçlerimizin verimliliğini ve etkinliğini iyileştirmelerle destekleriz.
HOROZ ŞİRKETLER GRUBU İŞ GÜVENLİĞİ POLİTİKASI
Lojistik hizmetler alanında iki büyük şirketiyle geniş bir ağda faaliyet gösteren Horoz Şirketler Grubu iş sağlığı ve güvenliği yönünden üst yönetim dahil olmak üzere tüm çalışanlarında gereken bilincin oluşturulması amacı ile iş kazalarını ve meslek hastalıklarını önlemeye yönelik gerekli tüm kaynakları sağlayarak hareket etmeyi hedeflemektedir.
Horoz Şirketler Grubu bu politika ile İş Sağlığı ve Güvenliği Yönetim Sistemi kapsamında;
- Şirketin amacına, büyüklüğüne, bağlamına ve İSG risk-fırsatlarına uygun olarak güvenli ve sağlıklı çalışma koşulları sağlamayı,
- İSG hedeflerini politika çerçevesinde belirleyerek bu hedeflere ulaşmak için gerekli faaliyetleri gerçekleştirmeyi ve periyodik olarak izlemeyi,
- İSG ile ilgili tüm yasal şartları ve diğer yükümlülükleri takip etmeyi ve yerine getirmeyi,
- Salgın hastalıklara (Örn: Covid-19 vb.) karşı yeni ortaya çıkan durumlarda iş sürekliliğine ve iş güvenliğine en iyi şekilde uyum sağlamayı,
- İş Sağlığı ve Güvenliği ‘’Risk Analiz’’lerinin tüm faaliyetlerinde yapılmasını sağlayarak, tehlikeleri ortadan kaldırmayı ve/veya azaltmayı,
- İSG yönetim sisteminin sürekli iyileştirme ve geliştirilmesini sağlamak amacıyla performansını izlemeyi, ölçmeyi ve değerlendirmeyi,
- Tüm faaliyetlerindeki çalışanlarının uygulamalarıyla ve katılımıyla sürdürülebilir bir İSG Yönetim Sistemi sağlayacağını taahhüt etmektedir.
Çevre ve Enerji Yönetim Sistemi kapsamına Horoz Grup Şirketlerinin tüm faaliyetleri dahildir
HOROZ ŞİRKETLER GRUBU ÇEVRE VE ENERJİ YÖNETİM SİSTEMİ POLİTİKASI
Ekipman, insan ve bilgi sistemlerine sürekli yatırımlar yaparak, çevresel unsurları kontrol altında tutmayı hedefleriz. Yaşanabilir bir Dünya için çevre ile dost uygulamalar sürdürmeyi taahhüt ederiz. Faaliyetlerimizin çevresel etkilerini önemser ve ISO 14001&ISO 50001 Standartlarını referans alarak ‘sürdürülebilir çevre için gönüllü’ olarak çalışırız.
Horoz Şirketler Grubu bu politika ile Çevre ve Enerji Yönetim Sistemi kapsamında;
- Lojistik ve depolama faaliyetlerimiz kaynaklı; havaya, suya ve toprağa verdiğimiz çevre etkilerini kontrol altında tutmayı, bu etkileri azaltarak sürekli geliştirmeyi,
- Atıklarımızı öncelikli olarak kaynağında azaltarak ve ayrıştırarak mümkün olmadığı durumda ise geri dönüşüme kazandırarak bertaraf etmeyi,
- Birincil ve ikincil enerji kaynaklarının tüketimini azaltmayı (elektrik, su, doğalgaz ve petrol türevleri)
- Faaliyetlerimizi ulusal ve uluslararası yasa ve standartlara uygun olarak gerçekleştirmeyi,
- Sıfır Atık Yönetmeliği kapsamında lokasyonlarımızda ‘’Sıfır Atık Sistemini’’ kurmayı ve sürdürmeyi,
- Enerji performansını etkileyebilecek ürün veya hizmet Satın alımlarında enerji verimliliği yüksek olanların desteklenmesi,
- Enerji performansının iyileştirilmesine odaklanan Tasarım faaliyetlerinin desteklenmesi
- Çevre ve Enerji Yönetim Sistemleri ile ilgili tüm uygulamaları ilgili taraflarımızla paylaşmayı taahhüt etmektedir.
ISO 10002:2018 MÜŞTERİ MEMNUNİYETİ YÖNETİM SİSTEMİ
Horoz Grup Şirketleri olarak önceliğimiz sunulan her hizmet için müşteri memnuniyetini sağlamak ve Müşteri Şikâyeti Yönetim Sürecini ulusal, uluslararası yasal ve diğer şartlara uygun olarak yönetmektir.
MÜŞTERİ ŞİKâYETİ VE MEMNUNİYETİ YÖNETİM SÜRECİ
Horoz Lojistik Müşteri Şikâyeti ve Yönetimi süreci, ISO 9001:2015 Kalite Yönetim Sisteminin müşteri odaklılık ilkesiyle başlamış, ISO 10002:2018 Müşteri Memnuniyeti-Şikayetlerin Ele Alınması standardı kapsamında detaylı olarak yürütülmektedir. Aynı zamanda ISO 18295:2017 Müşteri İletişim Merkezi standarttı çerçevesinde yapılan çalışmalarla da süreç desteklenmektedir.
- Müşteri şikayet, talep, öneri ve geri bildirimleri info (www.horoz.com.tr), müşteri iletişim formu (www.horoz.com.tr) , çağrı merkezi kanalları üzerinden alınır.
- 0850 202 33 50 çağrı merkezine gelen çağrılar türüne göre kategorize edilerek, Horoz Online üzerinden kaydedilir.
- Çağrı kaydının alınması ile birlikte söz konusu bildirimin şikayet olması halinde, müşteri temsilcisi tarafından önceliklendirme yapılarak, çözüm süreci başlatılır.
- Müşteri temsilcisi çözüm sürecine yönelik tüketiciyi bilgilendirir.
- Çözüm sürecinin tamamlanması ile birlikte sistem tarafından şikayet kaydı otomatik olarak kapatılır.
MÜŞTERİ MEMNUNİYET VE ŞİKAYET YÖNETİMİ POLİTİKASI
Horoz Grup Şirketleri olarak sunduğumuz her hizmet için müşteri memnuniyetini sağlamak önceliğimizdir.
Müşteri şikâyeti yönetimi tarafında ulusal, uluslararası ve diğer şartlara uyar, aşağıdaki ilkeler doğrultusunda süreci
yönetiriz.
• Her müşterimiz özel olup kişisel bilgilerini gizlilik çerçevesinde koruruz.
• Tüm erişim kanallarımızdan müşterilerimizin bize ulaşmasını sağlarız.
• Müşterilerimizin ihtiyaç ve beklentilerine her zaman şeffaf ve ücret talep etmeden cevap veririz.
• Tüm değerlendirmelerimizi bilgi bütünlüğünü koruyarak uzman ekibimizle tam ve zamanında gerçekleştirmek
için özen gösteririz.
• Müşterilerimizden aldığımız kurumsal ve/veya bireysel her talep, öneri, şikâyet durumunda adil, tarafsız ve titiz
bir yaklaşımla çözümler sunmayı hedefleriz.
• Müşteri odaklı yaklaşımımızla müşteri talep ve beklentilerini karşılamaya çalışırız.
• Müşterilerimizin talep, öneri ve şikâyetleri için yeterli kaynak ayırırız.
• Müşterilerimizden gelen talep, öneri, şikâyet ve geri bildirimleri kayıt altına alır, gözden geçiririz. Verileri analiz
ederek sürekli iyileştirme için fırsat olarak değerlendiririz.
Kişisel verilerin işlenmesinde başta özel hayatın gizliliği olmak üzere kişilerin temel hak ve özgürlüklerinin korunmasını amaçlayan 6698 sayılı “Kişisel Verilerin Korunması Kanunu” ile birlikte diğer tüm yasal ve düzenleyici şartlar ve ilgili tarafların beklentilerine uyumun sağlanacağı taahhüt edilmekte olup, ilgili mevzuat uyarınca, Horoz Grup Şirketleri tarafından işlenen kişisel veriler hakkında kamuoyu ve ilgili taraflar bilgilendirilmiştir.
Horoz Şirketler Grubu Yönetimi kişisel verilerin gizliliğini ve güvenliğini korumaya önem vermektedir ve bu doğrultuda, kişisel veri envanterini oluşturmuş, verileri yetkisiz erişim, zarar, kayıp ve ifşaya karşı korumak için gerekli teknik ve idari güvenlik önlemlerini almıştır.
Horoz Grup Şirketleri, kişisel verilerin gizliliği ve güvenliğine dair sorumluluk bilinciyle,
» Kişisel verileri hukuka ve dürüstlük kurallarına uygun işlemeyi,
» Kişisel verileri doğru ve gerektiğinde güncel tutmayı,
» Kişisel verileri belirli, açık ve meşru amaçlar için işlemeyi,
» Kişisel verileri işlendikleri amaçla bağlantılı, sınırlı ve ölçülü işlemeyi,
» Kişisel verileri ilgili mevzuatta öngörülen veya işlendikleri amaç için gerekli olan süre kadar muhafaza etmeyi ve saklama süresi sonunda verilerin uygun şekilde silinmesi veya bir gerçek kişinin tespitini önleyecek şekilde anonimleştirilmesini sağlamayı,
» Kişisel veri sahiplerini aydınlatma ve bilgilendirmeyi,
» Kişisel veri sahiplerinin haklarını kullanması için gerekli sistemi kurmayı,
» Kişisel verilerin işleme amacının gereklilikleri doğrultusunda üçüncü kişilere aktarılmasında ilgili mevzuata ve KVK kurulu düzenlemelerine uygun davranmayı,
» Kişisel veri sahiplerinin kendi kişisel verileri ile ilgili olarak, rızalarını geri çekme dahil, yasal haklarını kullanabilmelerini sağlamak üzere uygun tedbirleri almayı,
» Özel nitelikli kişisel verilerin işlenmesine ve korunmasına gerekli hassasiyeti göstermeyi temel ilkeleri olarak belirlemiştir.
Kişisel verilerin korunması amacıyla Horoz Grup Şirketleri birtakım teknik ve idari tedbirleri hayata geçirmektedir.
Bunlar; erişim ve yetki yönetim yapısı, ağ ve uygulama güvenliği, şifreleme yönetimi, yedekleme yönetimi, saldırı tespit ve önleme sistemleri, silme, yok etme veya anonim hale getirme yöntemleri ile veri işleyen taraflarla sözleşmeler olarak sayılabilir.
Horoz Lojistik Kargo Hizmetleri ve Tic. A.Ş. olarak, müşterilerimize en üst düzeyde hizmet sunmayı ve etkili iletişim kurmayı taahhüt ediyoruz. Müşteri iletişim merkezi politikamız, müşterilerimizin ihtiyaçlarını anlamak, beklentilerini karşılamak ve onlarla etkileşimde mükemmelliği sağlamak için temel prensipleri belirler.
Prensiplerimiz;
1- Müşteri Memnuniyeti: Müşteri ihtiyaçlarını anlamak ve beklentileri karşılamak için öncelikli olarak çaba göstereceğiz. Müşterilerimizin memnuniyetini arttırmak ve sürdürmek için sürekli olarak çalışacağız.
2- Etkili İletişim: Müşteri taleplerini, şikayetlerini ve sorularını hızlı ve etkili bir şekilde ele alacağız. İletişim merkezi çalışanımızın, net ve anlaşılır bir şekilde iletişim kurma yeteneklerini geliştirmek için eğitim ve rehberlik sağlayacağız.
3- Profesyonellik: İletişim merkezi çalışanlarımız, her müşteri etkileşiminde profesyonel bir tutum sergileyecek ve şirket adına olumlu bir izlenim bırakacaktır. Çalışanlarımızın, bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirmek için fırsatlar sağlamaya çalışacağız.
4- Çözüm Odaklılık: Müşteri taleplerini anlayacak, sorunları etkili bir şekilde çözecek ve gerektiğinde ilgili departmanlara yönlendireceğiz. Her müşteri iletişimini bir çözüm fırsatı olarak göreceğiz.
5- Gizlilik ve Veri Koruma: Müşteri bilgilerinin gizliliğini ve güvenliğini korumak için gereken önlemleri alacağız. Veri koruma yasalarına ve şirket politikalarımıza uygun olarak müşteri verilerini işleyeceğiz.
6- Gelişim ve İyileştirme: İletişim merkezi süreçlerimizi düzenli olarak gözden geçirip iyileştirme fırsatları arayacağız.
Müşteri geri bildirimlerini kullanarak, hizmet kalitesini ve etkileşim deneyimini arttırmak için sürekli olarak çaba göstereceğiz.