Şirket Politikaları
Horoz Lojistik Kargo Hizmetleri ve Ticaret A.Ş. (“Şirket”) kar dağıtım politikası, 6102 sayılı Türk Ticaret Kanunu, 6362 sayılı Sermaye Piyasası Kanunu (“SPKn”), Sermaye Piyasası Kurulu’nun Kar Payı Tebliği (II-19.1) (“Tebliğ”) ve Esas Sözleşmemiz hükümleri çerçevesinde hazırlanmıştır.
Amaç
Kar dağıtım politikasının amacı Şirket’in tabi olduğu düzenlemeler ve esas sözleşme hükümleriyle uyumlu olarak pay sahiplerinin Şirket’in gelecek dönemde elde edeceği karın dağıtım usul ve esaslarını öngörebilmesine imkan sağlamaktır. Şirket kar dağıtım konusunda pay sahiplerinin menfaatleri ile Şirket menfaati arasında denge kurulması için azami özen gösterir.
Yetki ve Sorumluluk
Kar Dağıtım Politikası’nın izlenmesinden, gözetilmesinden, geliştirilmesinden ve işbu politikada gerekli güncellemelerinin yapılmasından yönetim kurulu sorumludur. İşbu politika, kar payı dağıtım kararına, karın dağıtım şekline ve zamanına, yönetim kurulunun önerisi üzerine, genel kurulu tarafından onaylanır ve Şirket’in internet sitesinde kamuya açıklanır.
Kar Dağıtım İlkeleri
Şirket, esas sözleşme, TTK, SPKn, II-19.1 sayılı Kar Payı Tebliği ve vergi düzenlemeleri çerçevesinde hesaplanan dağıtılabilir net dönem karının genel kurul tarafından onaylanması ve mevzuatsal bir kısıtlama olmaması şartıyla kar dağıtım kararı alabilir. Dağıtılacak kar payının oranı, şirketin yatırım ve finansman stratejileri ve ihtiyaçları, piyasa beklentileri, ilgili mevzuatta öngörülen düzenlemeler, şirketin ve iştirakler ile bağlı ortaklıkların sermaye gereksinimleri, şirket politikaları, karlılık, şirketin finansal durumu, ekonomik koşullar ve bunlarla sınırlı olmamak üzere birtakım diğer unsurlara bağlıdır. Dağıtılabilir karın oranı, yönetim kurulu önerisi ve genel kurulun onayıyla azaltılabilir veyahut kar dağıtımı yapılmamasına dahi karar verilebilir. Yönetim kurulunun genel kurula karın dağıtılmamasını teklif etmesi halinde, bunun nedenleri ve dağıtılamayan karın nerede kullanılacağı hakkında gündem maddesinde bilgi verilir. Bu durum, pay sahiplerinin bilgisine ve onayına sunulur. Kar payı nakden ya da bedelsiz pay verilmesi şeklinde dağıtılabilir. Dağıtım tarihi itibariyle mevcut payların tümüne, bunların ihraç ve iktisap tarihleri dikkate alınmaksızın payları oranında eşit dağıtılır. Kar payı imtiyazına ilişkin haklar saklıdır. Kar payı dağıtım işlemlerine, en geç dağıtım kararı verilen genel kurul toplantısının yapıldığı hesap dönemi sonu itibarıyla başlanması şartıyla, genel kurulda belirtilen tarihte başlanır.
Kâr payı, dağıtımına karar verilen genel kurul toplantısında karara bağlanmak şartıyla eşit veya farklı tutarlı taksitlerle ödenebilir. Taksit sayısını genel kurul ya da genel kurulun açıkça yetkilendirmesi şartıyla yönetim kurulu belirler. Yönetim kurulu kararıyla belirlenecek ödeme zamanları, genel kurulu takip eden on beş gün içinde Kurulun özel durumların kamuya açıklanmasına ilişkin düzenlemeleri çerçevesinde ortaklık tarafından kamuya duyurulur. TTK’ya göre ayrılması gereken yedek akçeler ile esas sözleşmede veya kâr dağıtım politikasında pay sahipleri için belirlenen kâr payı ayrılmadıkça; başka yedek akçe ayrılmasına, ertesi yıla kâr aktarılmasına ve intifa senedi sahiplerine, yönetim kurulu üyelerine, ortaklık çalışanlarına ve pay sahibi dışındaki kişilere kârdan pay dağıtılmasına karar verilemez ve pay sahipleri için belirlenen kâr payı nakden ödenmedikçe bu kişilere kârdan pay dağıtılamaz.
Kâr dağıtımına ilişkin yönetim kurulu önerisi veya kâr payı avansı dağıtımına ilişkin yönetim kurulu kararı, şekli ve içeriği Kurulca belirlenen kâr dağıtım tablosu veya kâr payı avansı dağıtım tablosu ile birlikte Kurulun özel durumların kamuya açıklanmasına ilişkin düzenlemeleri çerçevesinde kamuya duyurulur. Kâr dağıtım tablosunun en geç olağan genel kurul gündeminin ilan edildiği tarihte kamuya açıklanması zorunludur. Ayrıca işbu kar dağıtım politikasında değişiklik yapılmak istenmesi durumunda, bu değişikliğe ilişkin yönetim kurulu kararı ve değişikliğin gerekçesi de kamuya duyurulur.
Genel kurul, TTK ve sermaye piyasası mevzuatının ilgili hükümleri çerçevesinde pay sahiplerine kar payı avansı dağıtılmasına karar verebilir; Ortaklıklar, ara dönem finansal tablolarında yer alan kârları üzerinden nakden kâr payı avansı dağıtabilir. Belirli bir ara döneme ilişkin kâr payı avansı taksitle dağıtılamaz. Kâr payı avansı dağıtmak isteyen ortaklıkların esas sözleşmelerinde hüküm bulunması ve genel kurul kararıyla ilgili hesap dönemi ile sınırlı olacak şekilde yönetim kuruluna kâr payı avansı dağıtımına karar vermek üzere yetki vermeleri zorunludur. Anılan genel kurul toplantısında, ilgili hesap dönemi sonunda yeterli kâr oluşmaması veya zarar oluşması durumlarında, dağıtılacak kâr payı avansının söz konusu hesap dönemine ilişkin yıllık finansal durum tablosunda yer alan kâr dağıtımına konu edilebilecek kaynaklardan mahsup edileceği hususunun da karara bağlanması gereklidir. Kâr payı avansı, dağıtım tarihi itibarıyla mevcut payların tümüne, bunların ihraç ve iktisap tarihleri dikkate alınmaksızın payları oranında eşit olarak dağıtılır. Pay sahibi dışındaki kişilere kâr payı avansı dağıtılamaz. Dağıtılacak kâr payı avansı, ara dönem finansal tablolara göre oluşan net dönem kârından TTK’ya ve esas sözleşmeye göre ayrılması gereken yedek akçeler ile geçmiş yıllar zararları düşüldükten sonra kalan kısmın yarısını geçemez. Bir hesap döneminde verilecek toplam kâr payı avansı tutarı; bir önceki yıla ait net dönem kârının yarısından, ilgili ara dönem finansal tablolarında yer alan net dönem kârı hariç kâr dağıtımına konu edilebilecek diğer kaynaklardan düşük olanı aşamaz.
Şirket’in kar dağıtım esasları Esas Sözleşme’nin “Karın Tespiti ve Dağıtımı” başlıklı 18. maddesinde düzenlenmiştir.
- Amaç
Bilgilendirme politikasında amaç, 6102 sayılı Türk Ticaret Kanunu (“TTK”), 6362 sayılı Sermaye Piyasası Kanunu, Sermaye Piyasası Kurulu’nun (“SPK”) (II-15.1) sayılı “Özel Durumlar Tebliği” (“Özel Durumlar Tebliği”) ve (II-17.1) sayılı “Kurumsal Yönetim Tebliği” ile diğer sermaye piyasası mevzuatı gereğince, hukuken açıklanması gereken ya da açıklanabilir hale gelmiş bilgi ve açıklamaları kamuyla ve mevcut ve potansiyel yatırımcılarla eşit ve etkin bir şekilde, zamanında paylaşmaktır.
Şirket kamuyu aydınlatma konusunda 6362 sayılı Sermaye Piyasası Kanunu (“SPKn”), 6102 sayılı Türk Ticaret Kanunu (“TTK”), sermaye piyasası mevzuatı, ilgili diğer mevzuat ve düzenlemeler ile Borsa İstanbul A.Ş. (“BİST”) düzenlemelerine uyar. Sermaye Piyasası Kurulu’nun (“SPK”), zaman zaman tadil edilip değiştirilebilen, yürürlükteki Kurumsal Yönetim Tebliği’nde düzenlenen Kurumsal Yönetim İlkeleri'nde yer verilen ilkelerin gerçekleştirilmesine azami özen gösterir.
Şirket Bilgilendirme Politikası, SPK’nın Özel Durumlar Tebliği (II 15.1)’nin 17’inci maddesi ile Kurumsal Yönetim Tebliği (II-17.1) uyarınca hazırlanmıştır.
- Yetki ve Sorumluluk
Bilgilendirme politikasının oluşturulması ve gerekli güncellemelerin yapılmasından Şirket yönetim kurulu sorumludur. Yönetim kurulu tarafından onaylanan bilgilendirme politikası (“Bilgilendirme Politikası”) kurumsal internet sitesinde kamuya açıklanır. Politika, Şirket genel kurul toplantısı gündeminde ayrı bir madde olarak pay sahiplerinin bilgisine sunulmuştur. Yatırımcı İlişkileri Bölümü, Bilgilendirme Politikası ile ilgili her türlü hususu gözetmek ve izlemekle yükümlüdür. Bu politikanın uygulama esas ve usulüne ilişkin tüm sorular, Yatırımcı İlişkileri Bölümü’ne yöneltilmelidir.
- Bilgilendirme Araçları
Şirket, kamunun aydınlatılması ve bilgilendirilmesi amacıyla aşağıdaki araçları kullanır:
(a) Kamuyu Aydınlatma Platformu'nda ("KAP") yayınlanan özel durum açıklamaları, finansal raporlar ve KAP Şirket Genel Bilgi Formu
(b) Şirket kurumsal internet sitesinin yatırımcı ilişkileri bölümü
(c) Sermaye piyasası mevzuatı uyarınca düzenlenmesi gereken izahname, sirküler, duyuru metinleri ve diğer dokümanlar
(d) Türkiye Ticaret Sicili Gazetesi (“TTSG”) ve gerekli görülürse günlük gazeteler aracılığıyla yapılan ilan ve duyurular
(e) Genel kurul toplantıları
(f) Yazılı, görsel ve sosyal medya aracılığıyla Şirket tarafından gerçekleştirilen basın açıklamaları
(g) Yatırımcılar için hazırlanan bilgilendirme ve tanıtım dokümanları; şirketi tanıtıcı sunumlar
(h) MKK’nın e-Şirket ve e-GKS platformları
Yukarıdakilerle sınırlı olmamak üzere, Şirket yatırımcılarla iletişimde mevzuatın izin verdiği diğer iletişim araçlarını kullanabilir.
- Basın-yayın organlarında veya İnternet sitelerinde yer alan haber ve söylentilerin takibi ile buna ilişkin açıklamaların yapılma esasları
Şirket hakkında basın-yayın organlarında veya internet sitelerinde yer alan haber ve söylentilerin takibini yapmakla yükümlüdür. Haber ve söylentilere ilişkin açıklama yapılmasında, Özel Durumlar Tebliği ve ilgili diğer mevzuat hükümlerine uyulur.
- Geleceğe Yönelik Değerlendirmelerin Açıklanması
Şirket yetkilileri tarafından geleceğe yönelik değerlendirmelerin kamuya açıklanmak istenmesi halinde ilgili mevzuatta yer alan esaslara uyulur.
- Yazılı Bilgi Taleplerinin Yanıtlanması
Şirket Yatırımcı İlişkileri Bölümü, Şirket ile ilgili kamuya açıklanmamış, sır niteliğindeki bilgiler hariç olmak üzere, pay sahiplerinin Şirket ile ilgili yazılı bilgi taleplerini yanıtlamakla yükümlüdür. Şirket, mevzuata uygun olarak, yatırımcılardan gelen bilgi taleplerini yatirimci.iliskileri@horoz.com.tr e-postası üzerinden yazılı olarak yanıtlanır.
- Yatırımcı bilgilendirme toplantıları veya basın toplantılarında açıklanan sunum ve raporlar
Şirket tarafından menfaat sahiplerinin eşit ve etkin şekilde aydınlatılabilmesi amacıyla gerekli görülmesi halinde yatırımcı bilgilendirme toplantıları veya basın toplantıları düzenlenebilir ve bu toplantılarda sunum ve raporlar açıklanabilir. Bu toplantılarda açıklanan sunum ve raporlarda özel durum niteliğinin bulunması hali saklı kalmak kaydıyla gerekli görülmesi halinde Şirket internet sitesinde ve KAP’ta yayınlabilir.
Söz konusu toplantılarda açıklanan sunum ve raporların içeriğinde özel durum niteliğini haiz bir bilgi bulunması durumunda, bu sunum ve raporlara toplantıyla eşanlı olarak Şirket’in internet sitesinde yer verilir. Özel durumlara konu hususların bahsedilen şekilde kamuya duyurulmasından önce veya eş zamanlı olarak KAP’ta da açıklama yapılır ve ilgili açıklamaya Şirket internet sitesinde de ayrıca yer verilir.
- İçsel Bilginin Gizliliğinin Korunması
Yönetim Kurulu, sermaye piyasası aracının değerini ve yatırımcıların yatırım kararını etkileyebilecek henüz kamuya açıklanmamış (içsel) bilgilerin ve diğer özel durumların gizliliğini teminen etkin düzenlemeler yapar ve gerektiğinde her türlü teknik olanağı kullanmak suretiyle gerekli her türlü tedbiri alır. Şirket, mevzuat uyarınca gerektiğinde, içsel bilgilere erişimi olan kişilerin içsel bilgiler ile ilgili olarak mevzuatta yer alan yükümlülüklerinden ve bu bilgilerin kötüye kullanımı ile ilgili yaptırımlardan haberdar olmasını sağlayacak gerekli önlemleri alır. Şirket, Özel Durumlar Tebliği’nin 7’nci maddesi uyarınca içsel bilgiye erişimi olanların listesini hazırlar ve Merkezi Kayıt Kuruluşu’na bildirir. Bu bilgilerde değişiklik olduğunda mevzuatta öngörülen süre içinde listeyi günceller.
- İdari Sorumluluğu Bulunan Kişilerin Belirlenmesine ilişkin Esaslar
Yönetim Kurulu üyelerine ilâve olarak, Şirket’in içsel bilgilerine doğrudan ya da dolaylı olarak düzenli bir şekilde erişen ve Şirket’in gelecekteki gelişimini ve ticari hedeflerini etkileyen idari kararları verme yetkisi olan ve yürürlükteki iç yönerge/ imza sirküleri hükümleri uyarınca münferit imza yetkisi olan kişiler, “İdari Sorumluluğu Bulunan Kişi” olarak kabul edilir. Bu kişiler, Şirket’in organizasyon yapısı ve pozisyonların görev tanımları dikkate alınarak Yatırımcı İlişkileri Bölümü tarafından tespit edilir.
Özel Durumlar Tebliği’nin 11’inci maddesi uyarınca, sermayeyi temsil eden paylar ve bu paylara dayalı diğer sermaye piyasası araçlarına ilişkin, Şirket içinde idari sorumluluğu bulunan kişiler, bunlarla yakından ilişkili kişiler ve Şirket’in ana ortağı tarafından gerçekleştirilen işlemler, söz konusu tebliğde yer alan esaslar çerçevesinde kamuya açıklanır.
- Yasak Dönem Uygulaması
Şirket, finansal tablolarına ilişkin kamuya açıklama yapılmasından önce, İçsel Bilgilere Erişimi Olan Kişiler’in Şirket paylarını alıp satamayacakları bir “Yasak Dönem” uygulaması yürütür. Buna göre, İçsel Bilgilere Erişimi Olan Kişiler,
(a) 1 Ocak tarihinden, yıl sonu finansal tablolarının kamuya açıklandığı tarihi takip eden gün,
(b) 1 Temmuz tarihinden, altı aylık dönem finansal tablolarının kamuya açıklandığı tarihi takip eden günün sonuna kadar olan sürede
Şirket paylarını alıp satamaz.
- Amaç
Bu politika, yönetim kurulu üyelerinin ve idari sorumluluğu bulunan yöneticilerin ücretlendirme esaslarını düzenlemek üzere Kurumsal Yönetim Tebliği’nin ekinde bulunan Kurumsal Yönetim İlkesi M. 4.6.2.’ye istinaden hazırlanmış olup 28 Ağustos 2024 tarihinde düzenlenen genel kurul toplantısı gündeminde ayrı bir madde olarak pay sahiplerinin bilgisine sunulmuştur.
- Yetki ve Sorumluluk
Ücretlendirme Politikası, SPK Kurumsal Yönetim İlkeleri çerçevesinde Yönetim Kurulu tarafından oluşturulmuş, Şirket genel kurul toplantısı gündeminde ayrı bir madde olarak pay sahiplerinin bilgisine sunulmuştur ve görüşleri alınmıştır. Şirket’in ücretlendirme politikasının izlenmesi, gözetimi, geliştirilmesi ve gerekli güncellemelerin yapılması Yönetim Kurulu'nun yetki ve sorumluluğu altındadır. Ücretlendirme Politikası’nda yapılacak değişiklikler Yönetim Kurulu’nun onayını takiben, genel kurul toplantısında pay sahiplerinin bilgi ve görüşüne sunularak, Şirket internet sitesinde yayımlanır.
- Ücretlendirme Esasları
Esas sözleşmemizin 7. maddesine göre Yönetim Kurulu üyelerine verilecek ücretler ve Yönetim Kurulu üyelerine ücret dışında verilecek mali haklar konusunda Genel Kurul yetkili olup Sermaye Piyasası Kurulu düzenlemelerine uyulur. Bağımsız yönetim kurulu üyelerinin ücretlendirmesinde Şirket’in performansına dayalı ödeme planları kullanılamaz.
Şirketimizde idari sorumluluğu bulunan yöneticiler direktörler olarak belirlenmiş olup bu kişilerin ücretlendirilmesinde ücretleri ise sabit ve performansa dayalı olmak üzere iki bileşen kullanılmaktadır.
- Amaç
Bağış ve yardım politikasının amacı, Şirket’in tabi olduğu düzenlemeler ve Esas Sözleşme hükümleriyle uyumlu olarak, Şirketin bağış ve yardım esaslarının belirlenmesidir.
Şirket, bağış ve yardımlar konusunda 6362 sayılı Sermaye Piyasası Kanunu, 6102 sayılı Türk Ticaret Kanunu, sermaye piyasası mevzuatı, ilgili diğer mevzuat ve düzenlemelere uyar. Şirket, Sermaye Piyasası Kurulu’nun (“SPK”) yürürlükteki Kurumsal Yönetim Tebliği’nde düzenlenen Kurumsal Yönetim İlkeleri'nde yer verilen ilkelerin gerçekleştirilmesine azami özen gösterir.
Şirket Bağış ve Yardım Politikası, sermaye piyasası mevzuatı uyarınca hazırlanmış olup pay sahipleri başta olmak üzere tüm menfaat sahiplerine Şirket internet sitesi ve KAP aracılığıyla duyurulur.
- Yetki ve Sorumluluk
Bağış ve Yardım Politikası, SPK Kurumsal Yönetim İlkeleri çerçevesinde Yönetim Kurulu tarafından oluşturulmuş, Şirket genel kurul toplantısı gündeminde ayrı bir madde olarak pay sahiplerinin onayına sunulmuştur. Şirket’in Bağış ve Yardım Politikası’nın izlenmesi, gözetimi, geliştirilmesi ve gerekli güncellemelerin yapılması Yönetim Kurulu'nun yetki ve sorumluluğu altındadır. Bağış ve Yardım Politikası’nda yapılacak değişiklikler Yönetim Kurulu’nun kararını takiben, genel kurul toplantısında pay sahiplerinin onayına sunularak, Şirket internet sitesinde ve KAP’ta yayımlanır.
- Bağış Politikasına ilişkin Esaslar
Şirket esas sözleşmesinin “Amaç ve Konu” başlıklı 3. maddesinde yer aldığı üzere; “SPKn’nın örtülü kazanç aktarımına ilişkin hükümler ile diğer ilgili mevzuat hükümlere aykırılık oluşturmamak ve gerekli özel durum açıklamalarını yapmak ve yıl içinde yapılan bağışları genel kurulda pay sahiplerinin bilgisine sunmak kaydıyla, Şirket amaç ve konusunu sekteye uğratmayacak şekilde bağış veya yardımda bulunur. Yapılacak bağış veya yardımın tutar olarak üst sınırı genel kurul tarafından belirlenir. Bu sınırı aşan tutarlarda bağış veya yardım yapılamaz ve yapılan bağış veya yardımlar dağıtılabilir kar matrahına eklenir. Sermaye Piyasası Kurulu (“SPK” veya “Kurul”), yapılacak bağış veya yardımın miktarına üst sınır getirme yetkisine sahiptir.”
Şirket, kurumsal sorumluluk anlayışı çerçevesinde, sermaye piyasası mevzuatı hükümlerine ve Şirket politika ve uygulamalarına uygun olmak suretiyle, Yönetim Kurulu tarafından uygun görülen bağış ve yardımlar Şirket amaç ve konusunu aksatmayacak şekilde yapılabilir. Her türlü tüzel veya gerçek kişiye bağış ve yardımlar nakdi veya ayni olarak yapılabilir.
Şirket tarafından yukarıdaki Esas Sözleşme hükmü çerçevesinde yapılacak bağış ve ödemeler, SPK’nın özel durumların kamuya açıklanmasına ilişkin düzenlemeleri çerçevesinde kamuya duyurulur. İlgili dönem içinde yapılan tüm bağış ve yardımların tutarı ve yararlanıcıları ile politika değişiklikleri hakkında genel kurul toplantısında ayrı bir gündem maddesi ile ortaklara bilgi verilir. Bağış ve yardımların olağan genel kurulda ortakların bilgisine sunulması zorunludur.
Bağış ve yardımlar konusunda SPK’nın örtülü kazanç aktarımı yasağına ilişkin düzenlemeleri ve uyulması zorunlu kurumsal yönetim ilkeleri başta olmak üzere ilgili mevzuat hükümlerine uyulur.
Bu dokümanda açıklanan Horoz Lojistik Kargo Hizmetleri ve Tic. A.Ş Etik Kuralları tüm Horoz Lojistik Kargo Hizmetleri ve Tic. A.Ş çalışanlarını, Yönetim Kurulu Üyelerini, Hissedarlarını, İştiraklerini, Bayileri, Tedarikçileri, Aracıları, Yüklenicileri, vekaleten iş görenleri ve birlikte iş yapılan tüm üçüncü tarafları kapsar.
Horoz Lojistik Kargo Hizmetleri ve Tic. A.Ş çalışanları, Horoz Lojistik Kargo Hizmetleri ve Tic. A.Ş Etik Kuralları’na uymakla yükümlüdürler.
Horoz Lojistik Kargo Hizmetleri ve Tic. A.Ş tüm çalışmalarında, süreçlerinde ve çalışma süresi içinde, İş ilişkilerinde İnsan Hakları Evrensel beyannamesinde tanımlanan ayrımcılık kurallarına uymayı taahhüt eder ve buna uymalarını bekler.
Horoz Lojistik Kargo Hizmetleri ve Tic. A.Ş Etik Kuralları’nın tüm çalışanlara bildirilmesi, çalışanların bu kurallara gerekli önemi vermelerinin sağlanması ve bu kurallara uyulması konusunda gerekli çaba ve liderliğin gösterilmesi firma ve iştiraklerinde görev yapan orta ve üst düzey yöneticilerin asli görev ve sorumlulukları arasındadır.
Etik Kurallar Politikamız firmamızın web sitesinde ve dijital platform olan QDMS sistemi üzerinde yayınlanmaktadır.
Öte yandan yasal düzenlemeler, etik ve mesleki ilkeler ve evrensel kurallara uyum içerisinde rüşvet ve yolsuzluk risklerini belirlemek, azaltmak ve yönetmek amacıyla oluşturulmuş firmamız ‘‘Rüşvet ve Yolsuzlukla Mücadele Politikası’’ iş bu firma Etik Kurallarının ayrılmaz bir parçası olup çalışanlar ve iş ortakları bu politikaya uymakla yükümlüdürler.
1.ÇALIŞAN İLKELERİ
Horoz Lojistik Kargo Hizmetleri ve Tic. A.Ş;
- Çalışanlarına değer verir ve çalışan haklarına saygılı davranır.
- İşe alma ve istihdamda tek ölçü olarak işe uygunluk vasfını arar ve ayrımcılık yapmadan fırsat eşitliği sağlar.
- En nitelikli gençleri ve deneyimli profesyonelleri Horoz Lojistik Kargo Hizmetleri ve Tic. A.Ş ’ye kazandırmayı amaçlar.
- Çalışanların yeteneklerinden, gücünden ve yaratıcılığından azami fayda sağlamayı amaçlar.
- Çalışanların eğitilmesi, yönlendirilmesi ve geliştirilmesi için imkân ve fırsat eşitliği sağlar.
- Adil ve rekabetçi ücret politikaları, etkin ve objektif performans değerlendirme sistem ve uygulamaları ile başarıyı ödüllendirir.
- Yükselme ve ödüllendirmede fırsat eşitliği sağlayarak çalışanların şirkete olan bağlılığını arttırmayı amaçlar.
- Çalışma barışının sürekliliğini sağlar.
- Çalışanlara temiz, sağlıklı ve güvenli çalışma koşulları sağlar.
- İş birliği ve dayanışmanın en önemli unsur olduğu şeffaf ve karşılıklı saygıyı teşvik eden, çalışma ortamını yaratır ve kalıcı kılar.
- İşyerinde tacize hiçbir şekilde müsaade
- Çalışanların görüş ve önerilerini değerlendirir, yanıtlar ve motivasyon arttırıcı tedbirler alır.
- Çalışanlar ile ilgili özel bilgileri, hukuki zorunluluk haricinde, çalışanın izni ve bilgisi olmadan üçüncü şahıslarla paylaşmaz.
- İnsan haklarına, Anayasal örgütlenme ve Toplu Sözleşme haklarına saygılıdır.
- Çocuk işçi çalıştırmaz ve çalıştırılmasını kabul
2.HARİCİ İLİŞKİLER
Horoz Lojistik Kargo Hizmetleri ve Tic. A. Ş’nin ilişkilerini yönlendiren temel prensipler aşağıda sıralanmıştır.
2.1. İŞ ORTAKLARIMIZ İLE İLETİŞİM
- Horoz Lojistik Kargo Hizmetleri ve Tic. A. Ş’nin sahip olduğu tüm markaları toplum nezdinde olumlu şekilde temsil etmek ve itibarını arttırmak,
- İş ortaklarımızla iletişim kanallarını açık tutarak eleştiri ve önerilerinden istifade etmek, olumlu ilişkilerin devamını sağlamak,
- Kamuoyu ile görüş paylaşımında kişisel görüş bildiriminden kaçınmak.
2.2. HİSSEDAR İLİŞKİLERİ
- Hissedarlarının yasalarla belirlenmiş hak ve çıkarlarını korumak,
- Hissedarlarının sağladığı kaynakların karşılığı olarak değer yaratılması için azami gayreti göstermek,
- Hissedarlarına ve kamuya, şirketlerle ilgili olarak, açıklanması gereken hususların tam, zamanında ve doğru bir şekilde duyurulmasını sağlamak,
- Şirketin güven ve dürüstlük ilkeleri çerçevesinde yönetilmesini sağlamak, sürdürülebilir büyüme ve karlılığı hedef alarak, şirket kaynaklarını, varlıklarını ve çalışma zamanını verimlilik bilinciyle yönetmek.
2.3. YASALARA UYUM VE HUKUKİ İŞLEMLER
- Faaliyet alanına giren tüm konularda yasalara, Türkiye Cumhuriyeti’nin taraf olduğu uluslararası anlaşmalara uygun hareket etmek,
- Tüm işletme faaliyetlerini ve muhasebe sistemini yasalara göre tam ve uygun bir biçimde yönetmek, kayıt altına almak ve raporlamak,
- Diğer kişi ve kuruluşlarla yapılan sözleşmelerin, kanunlara ve etik kurallara uygun, açık ve anlaşılır olmasını esas almak,
- İmza Sirkülerinde veya ilgili özel yetki belgesinde yetki tanımlaması yapılmış çalışanların belirtilen esaslara ve sınırlara uygun olarak işlemde bulunmasını sağlamak.
2.4. SOSYAL SORUMLULUK
- Ekonomik ve sosyal kalkınmaya katkıda bulunacak çalışmaları desteklemek,
- Toplumu ilgilendiren konulara duyarlılık göstermek ve toplumun olumlu yönde gelişimi için destek vermek,
- Çalışanlarını, sosyal sorumluluk bilinciyle yer alacakları uygun sosyal faaliyetlere gönüllü olmaları konusunda
2.5. MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ
- Müşteriler için değer yaratmak, talep ve gereksinimlerini en üst düzeyde karşılamak,
- Kaliteli ürün ve hizmetler sağlamak ve istikrarlı politikalar izlemek,
- Müşteriler ile ilişkilerde uzun vadeli bir güven ortamı oluşturmak,
- Müşterilere yanıltıcı ve eksik bilgi
2.6. TEDARİKÇİ VE BAYİ İLİŞKİLERİ
- Tedarikçiler ve bayiler ile iş ilişkilerinde karşılıklı değer yaratmak,
- Tedarikçiler ve bayiler ile iletişimi, açık, doğrudan ve doğru bir şekilde yürütmek,
- Tedarikçi ve bayi seçiminde objektif kriterler ile karar vermek,
- Tedarikçi ve bayi ilişkilerinde tedarikçi veya bayi tarafından talep edilen makul gizlilik ve iş güvenliği kurallarına uymak
2.7. REKABET
- Mevzuatın izin verdiği sınırlar dışında, rakiplerle ya da diğer kişi ya da kuruluşlarla, doğrudan ya da dolaylı olarak rekabeti engelleme, bozma ya da kısıtlama amacını taşıyan veya bu etkiyi doğuran yahut doğurabilecek nitelikte olan anlaşmalar ve uyumlu davranışları hangi şekilde olursa olsun yapmamak, (ilgili yasa ve mevzuat çerçevesinde tanınmış istisnalar hariç.)
- Belirli bir piyasada tek başına ya da diğer teşebbüslerle birlikte hâkim olduğu durumlarda, bu hakimiyeti kötüye kullanmamak,
- Rakipler ile piyasa ve/veya rekabet koşullarını birlikte belirlemeye yönelik görüşme ve bilgi alışverişi yapmamak.
2.8. KURUMSAL BİLGİLENDİRME
- Yasalar uyarınca kamunun aydınlatılmasına ilişkin açıklama veya duyuruları yasal temsilciler vasıtasıyla yasa ve mevzuata uygun yapmak,
- Haber niteliğinde veya tanıtım amaçlı açıklamaların sadece belirlenen şirket ve firma temsilcileri tarafından yapılmasını sağlamak.
2.9. KALİTE
- Müşteri memnuniyeti ve dünya klasında üretim/hizmet amacıyla süreçlerinde mükemmel olmayı hedeflemek,
- İş ortaklarımızın kalite kültürüne katılımını, bu konudaki yetkinliğini ve yaratıcılığını desteklemek,
- Ürünlerin ve hizmetlerin kalite seviyesini sürekli geliştirerek en rekabetçi düzeye yükseltmek,
- Gelişen teknoloji ve müşteri beklentilerine göre kalite yönetim sistemini güncellemek ve müşteri odaklı cevaplar vermek,
- Kalite ve maliyet hedeflerine ulaşmak amacıyla süreçlerinin sürekli etkin olmasını ve verimliliğin artmasını sağlamak.
2.10. ÇEVRE
- Doğal kaynak tüketiminin düşük olduğu, daha fazla geri dönüşümlü malzemenin kullanıldığı, daha az atık üreten, emisyon ve gürültü değerleri düşük olan yöntemleri seçerek hizmet vermeyi hedeflemek,
- Her türlü atık bertaraf işlemini bir doğal kaynak kaybı olarak algılayarak kirliliği kaynağında önleyecek yöntemleri geliştirmek,
- Süreçlerinde çevre ile bağlantılı tüm yasal şartları ve diğer çevre koruma yükümlülüklerini yerine getirmek,
- Çalışanlarını ve iş ortaklarını eğiterek çevre koruma bilincini arttırmayı, doğal kaynak ihtiyacını, enerji kayıplarını ve atıkları en aza indirmeyi
3.ÇALIŞANLARIN UYMASI GEREKEN ETİK DAVRANIŞ KURALLARI
Horoz Lojistik Kargo Hizmetleri ve Tic. A.Ş çalışanlarından beklenenler aşağıda sıralanmıştır:
- Yasalara daima uymak,
- Temel ahlaki ve insani değerler çerçevesinde görevlerini yerine getirmek,
- Tüm ilişkilerinde karşılıklı yarar sağlamak amacıyla hakkaniyetli, iyi niyetli ve anlayışlı davranmak, her ne amaçla olursa olsun kişi ve kuruluşlardan hiçbir şekilde haksız kazanç sağlamamak, rüşvet veya kolaylaştırma ödemesi almamak ve vermemek,
- Sürdürülen görevlerde, ilgili Etik Kurallar ve bu kuralları destekleyen tüm uygulama prensiplerine uygun olarak hareket etmek, iş ve özel hayatında şirketin itibarını zedeleyecek davranışlardan kaçınmak
- Açıkça yetkilendirilmedikçe şirketi taahhüt altında bırakacak bir davranışta, beyanda ya da yazışmada bulunmamak,
- Diğer çalışanları rahatsız edecek ve/veya zarara uğratacak davranışlarda bulunmamak, iş ahengini bozmamak,
- Şahsi çıkar ve/veya siyasi aktivite ve çıkar için mesai zamanını ve şirket kaynaklarını doğrudan ve dolaylı olarak kullanmamak,
- Şirketin vermiş olduğu hizmete sahip çıkmak ve verdiği hizmet sonrasında da müşterilerinin yanında olmak,
- Mesleğine veya uzmanlığına giren konularda çalışanın kazanç elde ederek, şirketin dışında bir kurum veya kuruluşta görev alması, dışarıdaki bir işte çalışabilmesi, şirketin yönetimin onayına bağlıdır.
3.1. ÇIKAR ÇATIŞMASINDAN KAÇINMAK
Çıkar çatışması; çalışanların görevlerini tarafsız bir şekilde icra etmelerini etkileyen/etkileyebilecek ve kendilerine, yakınlarına, arkadaşlarına ya da ilişkide bulunduğu kişi/kuruluşlara sağlanan her türlü menfaati ve onlarla ilgili maddi veya herhangi bir şahsi çıkara sahip olmaları halini ifade eder.
3.2. KENDİ VEYA YAKINLARI LEHİNE İŞLEM YAPMAMA
- Unvan ve yetkiden faydalanarak, kendisi, yakınları veya üçüncü kişiler lehine haksız menfaat sağlamamak,
- Şirket ile çıkar çatışması durumuna düşmemeye özen göstermek,
- Yapılacak kişisel yatırımların veya herhangi bir iş faaliyeti dışındaki uğraşların hâlihazırda devam eden görevini yapmasına zaman ve dikkat verme açısından engel olmamasına özen göstermek ve ana görevlere odaklanmayı önleyen bu gibi durumların gerçekleşmesinden kaçınmak,
- Çalışan ile müşteri veya tedarikçi konumundaki şirkette aynı iş ile ilgili birinci derecede karar verme mevkiinde bulunan kişilerin birinci derece akraba olması durumunda üst yöneticisine/ İnsan Kaynaklarına bilgi vermek,
- Çalışanlar, çıkar çatışması olarak değerlendirilebilecek nitelikteki başka bir şirkette hisse sahibi olmaları veya yatırımlarına iştirak etmeleri durumunu işe ilk girişleri sırasında bildirmek durumundadır.
3.3. HEDİYE ALMAK VE VERMEK
Firmamız ile iş ilişkisi kurmak ya da sürdürmek isteyen özel ya da resmi kişi ve kuruluşlarla olan ilişkilerin yürütülmesinde;
- Promosyon niteliğindeki malzemeler dışında, bir usulsüzlüğün varlığı izlenimi yaratan, bağımlılık ilişkisine neden olabilecek ya da öyle algılanabilecek herhangi bir hediyeyi kabul ve teklif etmemek,
- Tedarikçilerden, bayilerden, yetkili servislerden, müşterilerden, topluluk şirketlerinden veya üçüncü kişilerden uygunsuz olarak algılanabilecek, hiçbir indirim ya da menfaat talep etmemek, üçüncü kişilere teklif etmemek, teklif edildiğinde kabul
4.İŞÇİ SAĞLIĞI VE İŞ GÜVENLİĞİ
- Horoz Lojistik Kargo Hizmetleri ve Tic. A. Ş’nin iş sağlığı ve güvenliği konusundaki tüm yasal ve diğer yükümlülükleri karşılayarak iş sağlığı/güvenliği iyileştirme etkinliklerini tüm çalışanların ortak sorumluluğu olduğu ilkesini benimser, tüm faaliyetlerinde proaktif iş güvenliği yaklaşımını kullanır.
- Şirketin işyerinde ve işbaşında, işçi sağlığı ve iş güvenliğini tam anlamıyla sağlamayı hedeflemiştir. Çalışanlar bu amaçla konulan kural ve talimatlara uygun hareket ederler ve gerekli önlemleri alırlar.
- Çalışanlar, işyeri ve/veya işçiler bakımından tehlike arz eden veya yasa dışı nitelikteki hiçbir eşya ya da maddeyi işyerinde
- Çalışanlar; geçerli bir doktor raporuna istinaden bulundurulanlar hariç, işyerinde uyuşturucu, bağımlılık yapıcı, akli veya fiziksel melekeleri kısıtlayıcı ya da ortadan kaldırıcı maddeleri bulunduramaz, kullanamaz, bu tür maddelerin etkisi altındayken iş yerinde ve iş kapsamında çalışma
5.SİYASİ FAALİYET YASAĞI
Horoz Lojistik Kargo Hizmetleri ve Tic. A. Ş’nin siyasi partiler, politikacılar ya da siyasi adaylara bağış yapmaz. Bu konularda işyerlerinin sınırları içerisinde gösteri, propaganda ve benzeri maksatlı faaliyetlere izin verilmez. Şirket kaynakları (araç, bilgisayar, e-posta gibi) siyasi amaçlı faaliyetlere tahsis edilemez.
6.ETİK DAVRANIŞ KURALLARI UYGULAMA PRENSİPLERİ
6.1. İHLALLERİN BİLDİRİM YÜKÜMLÜLÜĞÜ
Çalışanlar, şirketin tabi olduğu yasa, mevzuat veya kuralların ihlal edildiğini öğrenir veya şüphelenirlerse bunu üst amirine (ilk yöneticisine) ya da duruma göre Etik/Disiplin Kurul’a e-mail ile veya yazılı olarak iletmekle yükümlüdürler.
Kişinin, işyerindeki huzuru ya da iş ilişkilerini olumsuz yönde etkileyecek şekilde yaptığı bildirimin 3.şahıslara ifşa edilmesi kesinlikle önlenecektir.
Bildirim mekanizmasının şirket menfaati doğrultusunda olması gözetilmelidir.
Bildirimde bulunanın, ihbar edilen hakkında dedikodu yapması veya kariyerini olumsuz etkilemeye çalışması gibi niyetlerden arınmış olması çok önemli bir husustur. Bu bakımdan ihbar ve soruşturma sürecinde gizlilik, objektiflik ve etik kurallara uyum son derece kritik bir konudur. Hem bildirimde bulunan hem de konuyla ilgili süreci yöneten kişilerin bu konuya azami önem ve dikkat göstermesi zorunludur.
Yalan ve/veya iftira niteliğinde kasıtlı bildirimler tespit edildiğinde etik kural ihlali olarak yorumlanır.
6.2. DİSİPLİN UYGULAMASI
Etik Davranış Kural ihlalleri sonrasında uygulanacak disiplin cezaları Disiplin Yönetmeliği’nde yer almaktadır.