E-ihracat Nedir? İşletmenizi Uluslararası Pazarlara Taşımanın Yolları
← GeriGünümüzde popülerleşen ve sıklıkla adı duyulan E-ihracat nedir? E-ihracat, temelinde satıcıları ve yurt dışındaki müşterileri buluşturan yeni nesil ticaret modellerinden birisi olarak tanımlanmaktadır. Özellikle son yıllarda popülerleşen bir e-ticaret yöntemi olan e-ihracat, en fazla 300 kg ve 15000 € değerindeki ürünlerin uluslararası pazarda satışı ifade etmektedir.
Mikro ihracat kapsamında yapılan e-ihracatta ürün veya hizmetlerin ETGB (E-Ticaret Gümrük Beyannamesi) ile müşteriye satışı gerçekleştirilmektedir. E-ihracat; hedef pazarın belirlenmesi, lojistik altyapının kurulması, web sitesi oluşturulması, ödeme yöntemlerinin belirlenmesi gibi birçok süreci içerisinde barındırmaktadır.
E-ihracat Nasıl Yapılır?
E-ihracat nasıl yapılır diye soran işletmelerin bu yöntemle yurt dışı pazarına katılmaları için gereken bazı adımlar bulunmaktadır.
1- İş Planı Hazırlamak
E-ihracata yeni başlayacak işletmelerin ilk olarak ihracat danışmanlığı hizmetinden yararlanması fayda sağlayacaktır. E-ihracata katılmak isteyen işletme detaylı bir pazar araştırması yapmalıdır. Bu araştırma sırasında bulunduğu işletmenin bulunduğu sektörün ihracat potansiyeli, ürün bilgileri, ürünü satın almak isteyen yabancı şirketlerin iletişim bilgileri gibi detaylara inilmelidir. İhracat planı hazırlanırken ürün veya hizmetin satış koşulları, fiyat aralığı ve potansiyel müşterileri gibi bilgiler cevaplandırılmalıdır.
2- Şirket Kurmak
Tıpkı yurt içi satışlarında olduğu gibi yurt dışı satışlarında da şirket kurma zorunluluğu bulunmaktadır. Tüm ticari faaliyetler ve vergilendirmeler kurulan şirket üzerinden yürütülmektedir. E-ihracata katılabilmek için şahıs şirketi, limited şirket veya anonim şirket kurmak gerekmektedir. E-ihracata yoğun talep gösteren KOBİ’ler genellikle bir şahıs şirketi üzerinden tüm faaliyetleri yürütmektedirler.
3- E-ihracat Altyapısı Seçmek
E-ihracatta uluslararası faaliyetler gerçekleştirilirken altyapının çok dikkatli bir şekilde oluşturulması gerekmektedir. Seçilen altyapının e-ihracatta ihtiyaç duyulabilecek tüm özellikleri taşıyor olmasına dikkat edilmelidir. E-ihracatta altyapı seçilirken dikkat edilmesi gereken en önemli nokta güvenliktir. Kurulan web sitesinin güvenli bir altyapıya sahip olması hem işletmenin hem de müşterilerin daha konforlu hissetmesini sağlayacaktır. Bunun yanı sıra müşterilerin sayısının ve dolayısıyla gelir düzeyinin artabilmesi için çoklu dil seçeneğine sahip bir altyapı seçmek büyük öneme sahiptir.
4- Ürün veya Hizmetleri Belirlemek
Ürün veya hizmetler belirlenirken giyim, ev ve dekorasyon, anne ve bebek, ev tekstili, teknoloji ve elektronik gibi sektörlerde daha fazla satış yapan ürünleri tercih etmek doğru bir adım olacaktır. Ancak potansiyel müşterilerinin olacağı düşünülen yeni bir ürün veya hizmette e-ihracat için uygun olabilir.
5- Web Sitesi Kurmak
E-ihracat için web sitesi kurmak son derece önemli hale gelmektedir. Web sitesi kurabilmek için domain ve hosting hizmetlerinden yararlanmak sıkça tercih edilen bir yöntemdir. Daha kısa sürede web sitesini hayata geçirmek isteyenlerin tercihi ise hazır olarak satılan e-ticaret sitesi paketlerinden bir tanesini satın almak olacaktır. Web sitesi kurulduktan sonra ise ürünler siteye yüklenerek satışa hazır hale getirilmelidir. Yurt dışı satışlarının artabilmesi için kurulan web sitesinin güçlü ve müşterilerin tüm ihtiyaçlarını karşılayan bir altyapıya sahip olması gerekmektedir.
6- Stratejiler Oluşturmak
E-ihracatta tüm adımlar tamamlandıktan sonra işletme doğru pazarlama stratejileri için yoğun bir çalışma yapmalıdır. Öncelikli olarak işletme için bir satış stratejisi belirlenmeli, bu strateji doğrultusunda reklamlar ve sosyal medya üzerine yoğunlaşılmalıdır. Bu stratejiler sayesinde işletmenin ve dolayısıyla markanın bilinirliği artacaktır. Bu stratejilerin yanı sıra uluslararası pazar yerleri olan Ebay, Amazon, Aliexpress gibi pazar yerlerine katılmak da satışların artmasına katkı sağlayacaktır.
E-ihracatta diğer önemli konu ise ödeme sistemlerinin ve lojistik anlaşmalarının yapılmasıdır. Güvenli ödeme yöntemleri müşteri açısından büyük önem arz etmektedir. Lojistik firması ile yapılacak anlaşmalar ise ürünün sorunsuz ve zamanında müşteriye ulaştırılması açısından dikkat edilmesi gereken bir konudur.