Lojistik Süreçleri Müşteri Memnuniyetinize Nasıl Yansır?
← GeriLojistik süreçleri, her geçen gün gelişmekte olan tüm yenilikleri takip ederek; bu yenilikleri kendi sistemine, misyonuna ve vizyonuna aktarmalıdır. Amaç ise; müşterilerin ihtiyaçlarını karşılayarak, müşteri tatminini sağlamak, aynı zamanda da işletme karlılığını maksimum kılmaktır.
Lojistik süreçleri, her geçen gün gelişmekte olan tüm yenilikleri takip ederek; bu yenilikleri kendi sistemine, misyonuna ve vizyonuna aktarmalıdır. Amaç ise; müşterilerin ihtiyaçlarını karşılayarak, müşteri tatminini sağlamak, aynı zamanda da işletme karlılığını maksimum kılmaktır.
Lojistik süreçleri unsurunun müşteri memnuniyetini sağlamak ve maliyetleri azaltmak konusunda önemli bir fayda sağladığı düşünülmektedir. Maliyetleri azaltma yönüyle daha çok kâr etmenin yanı sıra, her gün artan rekabeti ve teknolojiyle etkisini arttıran şartlarıyla mücadeleyi gerektirmektedir.
Lojistik sektöründeki birçok kurumsal firma, birbirine benzer hizmetler vermektedir. Satış yönleriyle birlikte, sağladıkları hizmetlerle müşteri çekmektedirler. Burada asıl mühim olan, tüm hizmetleri birbirine benzeyen lojistik sektöründe, farklı olabilmeyi başararak, müşteriye bunu hissettirmektir. Müşteriler kendilerine soruna sebep olan değil de çözüm üreten firmaları daha çok tercih etmektedirler. Bu tercihlerinde ise yıllar sürecek bir iş birliği aramaktadırlar. Olumlu veya olumsuz bir işin her şekilde sonuca ulaşması ve müşteriye her detay hakkında geri bildirim sağlanması çok önemlidir.
Lojistik süreçleri; pazarlama içerisinde bulunan doğru yer tanımının içerisinde yer almaktadır. Çünkü müşterinin memnun olabilmesi için istediği ürüne; dilediği yerde ve zamanda sahip olması gerekir. Doğru yer kavramı; zamanında teslim edilen sipariş sonucunda ve müşteri hizmetinin yüksek olmasıyla sağlanır.
Lojistik Süreçleri Müşteri Memnuniyeti
Lojistik süreçleri sürecini başarılı bir şekilde yürüten firmalar, müşteri memnuniyetinin ve işletme verimliliğinin sağlanmasında bazı noktalara dikkat etmelidir. Bu noktalar:
- Müşteri memnuniyeti,
- Sadık müşteri oluşturma,
- Zaman,
- Stok problemi yaşamama.
Günümüzde müşterinin, söz sahibi olduğunu görmekteyiz. Müşteriler için birçok alternatif bulunduğu için, kendi ürününüzü sevdirmenin yanı sıra diğer rakiplerinizden daha uygun seçenekleri sunmanız gerekmektedir. Bu noktada üretim yapan sektörler, lojistik süreçleri kavramını hizmet anlayışı içerisine entegre etmişlerdir. Lojistik süreçleri kısmında müşteri memnuniyetini anlamak için ise bazı yollar gözlemlenir. Bu yollar arasında şunlar yer almaktadır;
- Müşteriye yapılan ziyaretler,
- Şikayet yönetimi,
- Müşteri memnuniyeti anketi,
- Bilgilendirme toplantıları.
Firmalara yöneltilen, firma içinde bulunan müşterilerin memnuniyeti nasıl sağlanır? sorusuna; birçok firma cevap vermezken, daha az orana sahip firma; müşterilere sağlanan ayrıcalık hissi ve moral ile motivasyonun yüksek tutulmasına benzer cevaplarını vermişlerdir.
Lojistik Süreçleri Operasyonu
Lojistik süreçleri doğru planlayabilmek; müşteri memnuniyetinden başlayan ve kar düzeyini arttırmaya kadar uzanan tüm işletme fonksiyonlarını, olumlu yönde etkileyen stratejik bir unsurdur. Bu yüzden lojistik operasyon planlama çalışmalarının, eksiksiz ve doğru bir şekilde yapılması önem arz etmektedir.
Lojistik kavramı sadece; belli miktarda malın ana noktadan, hedef noktasına taşınması anlamına gelmemektedir. Bu süreç aynı zamanda; içeride yer alan tüm hareketliliği de kapsamaktadır. Depolama, güvenlik, sevkiyat, satın alma, ödeme, faturalama gibi birçok süreci de lojistik operasyon planlama kapsamında değerlendirmek mümkündür.
Lojistik Operasyon Planlama Nasıl Yapılır?
Lojistik operasyon stratejisi oluşturulurken; lojistik türlerinden birini veya birkaçını aynı anda kullanmak durumunda kalınabilir. Demir yolu, hava, kara ve deniz lojistik türleri arasından firmanın ihtiyaçları doğrultusunda seçimler yapılabilir. En doğru karar verilmesine yardımcı olacak birkaç soru; iş stratejiniz konusunda yardımcı olacaktır. Bu sorulardan bazıları ise aşağıda yer almaktadır:
- Lojistik operasyondaki teslimat ayaklarının denize kıyısı var mı?
- Lojistik operasyondaki teslimat ayakları demir yolu ağı içerisinde mi?
- Lojistik operasyondaki teslimat ayaklarının yer aldığı kara üzerinden ulaşım sürecini kapsayan, coğrafi veya mevsimsel zorluklar bulunuyor mu?
- Lojistik operasyondaki teslimat ayaklarında hava yolu erişimi bulunuyor mu?
- Teslimat süresi uzun mu, kısa mı?
- Teslimat edilecek ürün veya ürünlerin boyut, ağırlık, ebat gibi özellikleri nelerdir?
- Teslimat edilecek ürünlerin bozulma, kırılganlık, vb. gibi hassas özellikleri var mı?
Tüm bu soruları yanıtlandırdıktan sonra eksik kaldığınız unsurlar için profesyonel destek alabilirsiniz. Hemen buraya tıklayarak ayrıntılı bilgi edinebilirsiniz.