Detail

İhracat Başarısı Yakalamanın Püf Noktaları

← Geri
İhracat Başarısı Yakalamanın Püf Noktaları

İhracat, işletme sahiplerinin satışları etkili bir şekilde arttırmak için sahip olduğu temel araçlardan biridir. Özellikle içinde bulunduğumuz buhranlı zamanlarda, yeni pazarları fethetmek için yeni fırsatlar doğar. Önemli olan bu gibi durumları başarılı bir şekilde yönetebilmektir. İhracat başarısı anahtarı birkaç adıma ayrılabilir.

İhracat, işletme sahiplerinin satışları etkili bir şekilde arttırmak için sahip olduğu temel araçlardan biridir. Özellikle içinde bulunduğumuz buhranlı zamanlarda, yeni pazarları fethetmek için yeni fırsatlar doğar. Önemli olan bu gibi durumları başarılı bir şekilde yönetebilmektir. İhracat başarısı anahtarı birkaç adıma ayrılabilir. Birincisi, ilerleme zihniyetine dayanan başarılı bir ihracat iş planı oluşturmaktır. Bu odaklanma, ihracatı; bir işi büyütmek ve ihracat başarısı elde edebilmek için araç olarak kullanmak isteyen işletme sahibi için oldukça önemlidir.

Bir sonraki adım, işletmenin üretim kapasitesini belirlemenize, en uygun bölge hedefi, dağıtım kanalları seçmenize, en iyi stratejileri geliştirmenize ve başarılı bir uygulama gerçekleştirmenize olanak tanıyan etkili bir değerlendirme süreci oluşturmaktır. Bu nedenle, işletmenin yatırımını korumak için aşamalı olarak ihracata başlanması önerilir. Bir işletmenin ihracat başarısı sağlayabilmesi için hedef pazar olarak seçilen ülkede en uygun kaynaklarla iş ilişkileri geliştirebilmesi önemlidir. Bu şekilde, etkili bir satış planı geliştirme yeteneğine sahip olmayanlara ürün teslim etmek için zaman ve para kaybetmezsiniz. İhracat başarısı, detaylı olarak bakıldığında; dağıtım kanalları, hedef pazar, ihracat iş planı, teslim süreci, ihracat  iş planı takibi gibi pek aşamaya sahiptir.

İhracat Başarısı için 5 Altın Kural
İhracat başarısı için 5 altın kural bulunmaktadır. İhracat başarısı için gereken kurallar ise şu şekilde maddelendirilebilir:

Pazar Araştırması:
Herhangi bir harika fikir, başlanmadan önce kapsamlı araştırmalarla desteklenmelidir. İhracat başarısı sağlamak da buna dâhildir. Hedef pazar karşılaştırmaktan,  alıcı eğilimlerini anlamaya kadar detaylı bir araştırma süreci sürdürülmelidir. İşlerin nasıl yürüdüğü hakkında bir fikir edinmek için aynı/benzer ürünlerle uğraşan deneyimli ihracatçılarla konuşmanız gereklidir.

Bu aşama yalnızca pazarlanacak ürününüze karar vermeniz değil aynı zamanda şirketinizi kaydettirmek için evrak işlerine başlamanız ve ürünleriniz için en uygun hedef pazarların bir planını hazırlamanız; kısaca ihracat iş planı oluşturmanız gereken birincil aşamadır.

Takım Çalışması:
Birçok girişimci, bilginin gizli/kritik doğası nedeniyle, genişletilmiş bir ekip boyutunun iş konularını karmaşıklaştırdığını ve güvenli olmadığını düşünmektedir. Bu, bazı durumlarda doğru olsa da, deneyimli profesyonellerin uyun yardımı olmadan herhangi bir işin yürütülemeyeceğinin farkında olmalısınız.
Dağıtım kanalları takibinden, yasal evrak işlerine, hedef pazar takibinden, ihracat iş planı takibine kadar işletmenizi sorunsuz bir şekilde yürütmek için küçük ekipler oluşturmanız gerekir. Böylece daha etkin bir ihracat başarısı yakalayabilirsiniz. Takım çalışması ihracat başarısı yakalayabilmeniz için oldukça önemlidir.

Hedef Pazar:
İlk hedefinize ulaşabileceğiniz bir hedef pazar yani makul bir başlangıç hedefi, her yeni iş için bir yön sağlar ve ilk araştırmanızın bel kemiğini oluşturur. Ürününüzün iyi gelişim sağlayabileceği pazarlar hakkında kapsamlı bir araştırma maksimum kara ulaşmadaki temeli oluşturur. Hedef pazar seçimi ihracat başarısı ve ihracat iş planı  için oldukça önemli bir unsurdur.

Teknolojiyi Özümseyin:
Günümüz teknoloji çağında ürününüzü pazarlamak için doğru platformları bulmaktan daha önemli bir şey yoktur. Teknolojiyle birlikte ürün pazarlama unsuru basitleşmiş gibi dursa da işin özünde karmaşık bir algoritmaya sahip olması birçok yeni girişimciyi epey zorlamaktadır. Bu yüzden teknolojiyle entegre bir strateji seçimi ihracat başarısı yakalamada önemli bir unsur haline gelmiştir.

Karşılıklı Güven:
Denizaşırı müşterilerle etkileşim kurarken temkinli olmalısınız. Çünkü fazla miktarda siparişler ve görünüşte iyi referanslarla kandırılarak dolandırılmanız oldukça muhtemeldir. Web siteleri aracılığıyla dijital izlerini takip ederek potansiyel alıcıları doğrulayabildiğinizden emin olun, mümkün olduğunca çok sayıda video görüşmesi düzenleyin.

İhracat Başarısı Sağlamada İşletme Sahibinin Rolü
İhracatta başarı sağlamak için işletme sahibinin veya yöneticinin rolü yadsınamayacak derece çoktur. Başarılı bir yönetici edilgen bir rolden daha çok etken bir role sahiptir. İhracat başarısı sağlamak için işletme sahibi birtakım özelliklere sahip olmalıdır. İhracat başarısı sağlamak için sahip olunması gereken özellikler şu şekildedir:

  • Vizyon sahibi,
  • Yenilikçi,
  • Yatırıma açık,
  • Korkuyu müttefiki olarak gören ve korkunun kendisinden korkmayan,
  • Değerlendirme sürecini destekleyen,
  • Strateji geliştiren,
  • Ekip çalışmasını destekleyen,
  • Uzman desteği almaktan çekinmeyen.

İşletmenizin ihracat başarısı için profesyonel desteği Horoz Lojistik uzmanlarından kolaylıkla alabilmeniz mümkün.

WhatsApp