Detail

Amazon Satışları ile Ürünlerinizi Milyonlarca Müşteriye Ulaştırın!

← Geri
Amazon Satışları ile Ürünlerinizi Milyonlarca Müşteriye Ulaştırın!

Küresel çapta bilinen en büyük e-ticaret sitesi olan Amazon, geniş ve zengin ürün içeriği ile öne çıkar. Kişisel bakım ürünlerinden elektronik eşyalara, mutfak ekipmanlarından sağlık malzemelerine kadar birçok farklı ürüne ulaşmak Amazon sayesinde mümkün olur.

Geniş ürün yelpazesine sahip olan Amazon hem tüketici hem de satıcıların işlerini kolaylaştırır. İyi ve kaliteli ürünlere en uygun fiyatlarla ulaşmanızı sağlayan Amazon, kullanıcıların ihtiyacına cevap vermeyi amaçlar.

5 Temmuz 1994 tarihinde hayata geçirilen Amazon, geniş ürün seçeneklerini kullanıcılarla buluşturur. Amazon satın almak istediğiniz ürüne hızlı ve kolayca ulaşabilmenizi sağlar. Çıkış noktası kitap satışı olan Amazon, zaman içerisinde birçok farklı kategoride ürünü kullanıcılara sunar hale gelmiştir. Yönetim yapısı itibariyle bakıldığında firmanın hem kurucusu hem de CEO’su Jeff Bezos olarak bilinir. Amerika Birleşik Devletleri’nde bulunan Walmart, 2015 yılından itibaren piyasa değeri olarak Amazon’un gerisinde kalmıştır. Daha açık ifade etmek gerekirse, sayısız ürün alternatifini kullanıcılarla buluşturan Amazon’un piyasa değeri 2015 yılında Walmart’ı geçmiştir. Kullanıcıların alışveriş platformu olan Amazon üzerinden ürün satın alabilmek için izlemeleri gereken adımlar mevcuttur.

Amazon Nasıl Kullanılır?

Her yaştan kitleye hitap eden ürün seçenekleri bulunan Amazon, kullanıcılar tarafından sıkça tercih edilir. Online pazar yeri olan Amazon satış hacmi ve piyasa değeri itibariyle dünya çapındaki en büyük e-ticaret sitesidir. Geniş ve zengin ürün alternatifleri bulunan Amazon’un kurulduğu ilk yıllarda online bir kitap satıcısı olduğu görülür. 15 ülkede faaliyetlerini sürdüren şirket küresel çapta bir üne sahiptir. Amazon’a yönelik hazırlanan çalışmalardaki verilerden hareketle e-ticaret sitesinin 310 milyon müşteriye sahip olduğu bilinir.

Gün içerisinde ortalama 1.6 milyon paket gönderimi sağlayan şirket bünyesinde satış gerçekleştirmek için gerekli belgeler bulunur. Satıcıların geniş kitlelere hitap edebileceği Amazon’da satış yapabilmeleri için farklı aşamaları takip etmeleri de gereklidir.

Amazon’da satış yapmak için gereken ilk belge hem güncel hem de kullanılan kredi kartı olarak bilinir. Vergi ve sicil numarası, satıcılardan talep edilen belgeler arasında yerini alır. Şirket telefon numarası, şirketin adresi, işletme türü, birinci şahsa yönelik doğum yeri, tarihi telefon ve kimlik bilgileri de gerekli belgeler arasındadır. Satıştan elde edilecek gelirin yatırılacağı hesap bilgileri de, Amazon’dan satış yapabilmek için gerekli belgelerden birisidir. Amazon’da satış yapmaya başlamak için satıcıların izlemeleri gereken aşamalar mevcuttur. Satışa başlamak isteyenlerin ilk olarak Seller Central üzerinden satış hesabı oluşturmaları gerekir.

Amazon’da satış için gerekli belge ve bilgilerin paylaşımı yapılarak diğer aşamaya geçilir. Bilgi ve belgelere yönelik bilgi paylaşımında doğruluk büyük önem taşır. Satış yapmak isteyenlerin izleyeceği bir diğer adım ise, satışı yapılacak ürünlerin envanterde liste halinde belirtilmesidir. İlgili adımların tamamlanmasının ardından satıcıların satış yapmaya başlaması mümkün olur. Alınan siparişin müşteriye gönderimi ile beraber satıcının ödemesini aldığı görülür.

Amazon’da Bulunan Üçüncü Taraf Pazar Yeri Satıcılarının Teslimat Seçenekleri Nelerdir?

Satıcılara lojistik ve depolama konularında yardımcı olmayı hedefleyen hizmet denildiğinde açılımı Fulfillment by Amazon olan FBA akla gelir. Amazon tarafından satıcılara sunulan ilgili hizmet içeriğinde; müşteri ilişkileri yönetimi, kargolama, depolama, iade alma gibi farklı süreçler bulunur. İş yükünü hafifleten Amazon FBA sayesinde satıcıların hem pazarlama hem de ürün geliştirmeye ayıracakları vakit fazlalaşır.

Fulfillment by Merchant bir diğer ifade ile FBM teslimat seçeneğinde ise, satıcıların tüm süreçleri kendilerinin yürüttükleri görülür. Amazon FBM tercih edilmesi halinde satıcılar ürünlerin paketlenesinden kargolanmasına, iade süreçlerinden depolamaya kadar birçok farklı süreci kendileri sürdürür.

WhatsApp