Detail

L'importance de la logistique pour le succès du commerce électronique

← Back
L'importance de la logistique pour le succès du commerce électronique

Le commerce électronique signifie le commerce sur Internet pour tout service ou produit. Le commerce électronique est devenu l'un des secteurs les plus populaires du monde des affaires avec le développement de la technologie, la raison principale en est ; C'est la capacité de l'acheteur à accéder au produit qu'il souhaite, où et quand il le souhaite, grâce au e-commerce.

E-ticaret, herhangi bir hizmet ya da ürün için internet üzerinden ticaret yapmak anlamına gelmektedir. E-ticaret, teknolojinin gelişmesi ile iş dünyasında en popüler sektörlerden biri haline gelmiştir, bunun ana sebebi; alıcının e-ticaret sayesinde istediği ürüne, istediği yer ve zamanda ulaşabilmesidir. Ancak e-ticaret, internet ortamında satış yapmak ile bitmez, satış sonrası operasyonunun da iyi bir şekilde yürütülmesi gerekmektedir, yani e-ticarette başarının yolu, lojistikten geçmektedir.

Başarılı olmak için e-ticaret ve lojistik, eş zamanlı yürütülebilir, E-ticaret firması büyüdükçe, lojistiğin maliyeti de artacaktır. Bu nedenle, tedarikçi maliyeti, depo maliyeti ve personel maliyeti gibi unsurlar kontrollü şekilde yürütülmelidir. Bunların yanı sıra, işinizi başarı ile yönetmek için lojistik sürecinde stok kontrollerini ve envanter yönetimini düzenli ve kapsamlı şekilde yapmalısınız.

E-Ticarette Lojistiğin Temelleri
Lojistik süreci ürünün ilk tedarik aşamasında başlayıp, ürün müşteriye ulaşana kadar devam etmektedir, başarılı bir e-ticaret için lojistik yönetiminin belirli temelleri bulunur. Bu temeller şöyle sınıflandırılabilir:

  1. Ürünlerin güvenli şekilde taşınmaları,
  2. Ürün envanteri ve stok kontrolü,
  3. Depolama takibi,
  4. Maliyet takibi,
  5. Ürünün müşteriye ulaştırılması,
  6. Müşteri memnuniyeti,
  7. Faaliyet planlaması.

E-ticaretin başarılı olabilmesi için en önemli faktörlerden biri de müşteri memnuniyetidir, müşterinin internet üzerinden aldığı ürünü belirtilen teslimat süresinde ve sorunsuz şekilde teslim alması, e-ticaret firmanızın başarı yüzdesini arttıracaktır. Bu noktada e-ticaretin başarılı olması için lojistiğin önemi tekrar göze çarpmaktadır, bu nedenle satıcı firma olarak bu süreç iyi gözlemlenmelidir ve planlamalar yapılmalıdır.

Planlama ise başarı için en önemli faktörlerden bir diğeridir. Planlamada, raf düzenleri iyi şekilde yapılmalıdır, sistematik şekilde yapılmamış olan raf düzenleri, kargo sürecinde müşteriye hatalı ürün gönderilmesine sebep olabilir.

E-Lojistik Nedir?
E-lojistik, lojistik sürecinin internet ortamında gerçekleştirilmesini sağlayan sistemlerin kullanılmasıdır. E-ticaretin ortaya çıkışı ve yaygınlaşması, bu kavramın meydana gelmesini tetiklemiştir. Günümüzde, e-lojistiğin, e-ticaret için neredeyse vazgeçilmez bir rol oynadığı görülmektedir, bu bağlamda e-ticaretin, e-lojistikle doğrudan ilintili alanlar olduğu söylenebilir. Geleneksel lojistiğe kıyasla e-lojistik daha fazla bilgi ve hizmet sunmaktadır, bu nedenle e-lojistiğe, geleneksel lojistiğin gelişmiş hali diyebilmek de mümkündür.

E-lojistiğin avantajlarından biri tüm işlemleri dijital ortamda yapma ve paralel takip imkânı sağlamasıdır.  E-lojistik, geleneksel lojistiğe kıyasla eş zamanlı takip sağlamaktadır ve güncel teknolojileri kullanmaktadır.  Geleneksel lojistik anlayışına göre daha çok tercih ediliyor olsa da e-lojistikte başarı sağlamak için de belli başlı temeller bulunmaktadır. Örneğin;
  1. Ekonomik olması,
  2. Standartlara bağlılık,
  3. Yeterlilik sunması,
  4. Takip edilebilirlik,
  5. Güvenilirlik,
  6. Müşteri memnuniyeti.

Şirketler, bu kriterleri yerine getirdikleri sürece başarı sağlayacaklardır. E-lojistiğin, işletmenin hizmet çeşitliliğini arttırdığı bilinmektedir. Aynı zamanda müşteri ihtiyaç ve taleplerini takip etmeyi kolaylaştırarak daha sağlıklı hizmet sunmayı sağlamaktadır. Hata payını düşürerek müşteri memnuniyeti artırmada önemli bir rol oynamaktadır.

E-Lojistik Faaliyetleri
  1. Tedarikçiden ürünün alınması, stoklanması, depolanması,
  2. Talebe göre stok planlama ve envanter kontrolü,
  3. Pratik depolama ve stoklama teknikleri tercih etmek,
  4. Güvenilir ve sürdürülebilir taşıma yöntemi belirleme,
  5. Talep tahmininde bulunma,
  6. Ürünlerin uygun şekilde ambalajlanması,
  7. Müşteri hizmetleri
  8. Ürünün belirtilen zamanda, hasarsız şekilde alıcıya ulaştırılması

E-lojistikte uygulanan faaliyetler, geleneksel lojistik faaliyetleri ile hemen hemen aynıdır. Bu noktada fark yaratan durum e-lojistikte bilişim sistemlerinin kullanılarak faaliyetlerin daha kolay takip edilmesi ve daha efektif çalışma imkânı sunmasıdır. E-lojistik faaliyetleri doğru şekilde uygulanır ve yürütülürse e-ticaret için başarı sağlar.

1942 yılında hizmet hayatına başlayan Horoz Lojistik, sürekli kendini geliştirmesi ve yeni tutması ile e-lojistik özelinde zaman kaybını ortadan kaldırır, verimliliği arttırır ve düşük maliyet ile daha iyi hizmet sunma olanağı sağlar. Horoz Lojistik ile iletişim kurabilir e-ticaret ve e-lojistik hizmetleri hakkında bilgi alabilirsiniz.

WhatsApp