Detail

E-Commerce-Logistik

← Back
E-Commerce-Logistik

Die Popularisierung der Digitalisierung in den 2010er Jahren brachte viele Innovationen mit sich, Online-Shopping-Kanäle sind die Orte, an denen sich diese Innovationen zuerst zeigten. Das Online-Shopping hat jedoch einige Probleme verursacht, und die Zuverlässigkeit dieser Einkaufsmethode der neuen Generation ist fraglich geworden.

2010’lu yıllarda dijitalleşmenin popülerleşmesi pek çok yeniliği beraberinde getirmiştir, çevrim içi alışveriş mecraları bu yeniliklerin kendini ilk olarak gösterdiği yerlerdir. Fakat internet üzerinden yapılan alışverişler birtakım sorunlar doğurmuş ve bu yeni nesil alışveriş yönteminin güvenilirliği sorgulanır hale gelmiştir. Zaman içinde çevrim içi alışveriş mecraları kendi standartlarını oluşturarak ve güvensizlik ortamını kırmıştır. E-ticaret lojistiği kavramı bu noktada devreye girmektedir.
E-ticaret lojistiği satılması planlanan ürünün, alışveriş mecrasının kendisi ya da bu mecrayı kullanan bir satıcı tarafından tedarik edilmesinden alıcıya gönderilmesine kadar olan sürecin tümünü kapsamaktadır. E-ticaret  mecralarında faaliyet gösteren satıcılar pazarladıkları ürünlerde belirli bir kalite standardını yakalamış olmalıdırlar. Daha fazla müşteriye ulaşabilmek için ürünlerini olabildiğince makul fiyatlara satmayı tercih edebilirler.

E-ticaret Yapmak ve Yeni Nesil E-Ticaret
Genel itibariyle e-ticaret, yani elektronik ticaret, internet aracılığıyla satıcının alıcıya hizmet sağlaması durumdur. Burada sadece satıcının değil, müşterinin de dahil olduğu geniş çaplı bir kavram söz konusudur. Günümüz şartlarında e-ticaret yapmak için çeşitli yöntemlere başvurulur. Satıcı, kendi web sitesini kurabileceği gibi ulusal veya uluslararası bazlı onlarca pazaryeri üzerinden de alım-satım işlemlerini gerçekleştirebilir. Bu işlemler süresince ise şu aşamalar izlenmelidir:

  1. Kendi e-ticaret sitenizi kurabilmek için belirli bir planlamadan geçmeniz şarttır. Altyapıdan tutun bütçe belirlenmesine, ürün seçiminden sanal pos kurulumuna, pazarlamadan kargolamaya kadar her şeyin en ince ayrıntısına kadar düşünülmesi esastır.
  2. Çevrim içi şekilde pazar yerini müşteri ve satıcıya açan siteler, kendi hazır sistemleri üzerinden ürünlerin satışını sağlar. Herhangi bir fiziksel mağaza veya bunun getirdiği finansal sıkıntılar olmadan akıllıca seçilmiş, belirli sistematik ve stratejik hareketlerle, birbirinden farklı ve geniş kitlelere ulaşmak bile olasıdır. Yine de komisyon maliyetleri dışında bu çevrim içi mağazalar içerisinde görünürlüğü arttırmak için belirli reklam ücretleri ödenmektedir.
  3. Bunun yanı sıra sosyal medyanın hızla büyümesi, bu platformlar aracılığı ile bile dijital pazarlamanın nasıl gerçekleştiğini gösteriyor. Sosyal medya platformları, yeni nesil e-ticaret yöntemiyle kendi pazar yerlerini açmakla kalmayıp belirli profiller ile satış yapan kullanıcılara da reklam verir. Oldukça farklı alıcı-satıcı profillerini görmek mümkündür.

Hangi yöntemi seçerseniz seçin bir e-ticaret lojistiği firmasının farkını, e-ticaret yapmak konusunda en önemli kısım olan gönderim aşaması ve sonrasında da hissedeceksiniz. E-ticaret yapmak denildiğinde e-ticaret şirketlerinin başarısı müşteri memnuniyetinden geçtiği için bu memnuniyetin püf noktası; yalnızca ürün kalitesi veya ihtiyaç odağında ürünün işlevinde değil, e-ticaret lojistiği titizliği ve kolaylığıyla hızlı, sorunsuz bir ulaşım sürecinde yatar.

E-ticaret Lojistiği Temel Dinamikleri ve Uygulamaları
E-ticaret temel dinamikleri ile çalışan, uygulamaları sistemli bir şekilde yerine getiren bir e-ticaret lojistik firması ile iş birliği yapmak, satıcı şirketin başarısında büyük ve yadsınamaz bir yere sahiptir. E-ticaret lojistiği dinamikleri şu şekilde maddelendirilebilir:
  1. E-ticaret yapılan platform üzerinden sipariş,
  2. Farklı şekilde ödeme seçenekleri,
  3. Envanter,
  4. Ürün ambalaj ve paketlem,
  5. Faturalandırma,
  6. Sevk etme,
  7. Müşteriye teslim etme.

Lojistik uygulamaları dahilinde ulaşım süresi, ürünün sipariş zamanı ve alıcı konumuna bağlı olarak değişiklik gösterir; her bölge için farklı fiyatlandırma düzenlemesi yapılır. Bir e-ticaret lojistiğinin kendi içinde yürüttüğü prosedürler vardır. Tedarikçiden ürün alımı sağlanarak depolanması yapılır. Talep durumunda stoğun artırılması da işin içine girer. Temel dinamikleri yerine getirerek depolamada düzen ve koordinasyonu yönetmek, yine e-ticaret lojistik firmasının görevi ve uygulamaları arasındadır.

E-Lojistik Uygulamaları
E-ticaret lojistiği uygulamaları tanımını, geleneksel lojistik kavramının çevrim içi dünyanın gereksinimlerine göre yeniden düzenlenmiş hali olarak yapabilmek mümkündür. Sanal ortamda oluşturulan siparişin kısa bir sürede alıcıya ulaşabileceği öngörüsü E-lojistiğin gelişmesine olanak sağlamıştır.
E-ticaret lojistiği sistemi siparişin alınmasından itibaren başlayan süreci sanal ortamda temellendirip inşa eder. Alıcı sipariş ile ilgili bir bilgi öğrenmek istediğinde bunu çevrim içi alışveriş mecrasının internet sitesinden veya lojistik firmasının internet sitesinden sorgulayabilir.
Birçok ülkede bu süreç işlerken ülkemizde sistemin altyapısının yeterince kökleştiği söylenemez. İşletmenizin E-ticaret lojistiği uygulamaları için profesyonel bir destek almanız, bu süreci en doğru şekilde yönetebilmenize olanak tanır. Hemen buraya tıklayarak ayrıntılı bilgi edinebilirsiniz.

WhatsApp