Detail

Die Zukunft der Logistik liegt in der E-Commerce-Logistik

← Back
Die Zukunft der Logistik liegt in der E-Commerce-Logistik

In der Türkei, wo heute 40 von 100 Menschen über E-Commerce-Kanäle einkaufen, haben sich ändernde Marktbedingungen die E-Commerce-Logistik in den Vordergrund der Logistikbranche gerückt. Im Gegensatz zur traditionellen Logistik erfordert die E-Commerce-Logistik mehr Bestellungen, erreicht mehr Punkte und bewegt sich schneller. Das macht es notwendig, jeden Tag auf dem gleichen Niveau zu arbeiten.

Her geçen gün gelişen teknolojiler hayatımızdaki işleyişi dönüştürdüğü gibi geleneksel yöntemleri de büyük ölçüde yeniledi. Özellikle gelişen piyasa koşullarının son iki senede ciddi bir dönüşüme sahne olduğu görülüyor. Bu konuda pandeminin de etkisi büyük. Pandemi, müşterilerin üzerinde yarattığı etki ile birçok alışkanlığın değişmesine neden oldu. Bunların içinde en net görülen değişim ise müşterilerin alışveriş yapma şekillerinde yaşandı. Hâlihazırda 2015 yılından itibaren yükselen bir grafiğe sahip olan e-ticaret sektörü, pandemi ile tahminlerin üzerinde bir büyüme gösterdi.

2020 yılında yüzde 165 oranında artış gösteren Türkiye e-ticaret pazarı, gerçekleşen 226 milyar liralık satış ile ortalama üç yılda ulaşması beklenen seviyeye bir yılda ulaştı. Pazarın 2021 hedefi 240 milyar dolar olarak belirlenmişti. Geçen yıla ait net rakamlar açıklanmasa da tahminler hedefin üzerinde seyrediyor. Türkiye e-ticaret pazarının, 2025 yılı sonuna kadar ise 638 milyar TL değere ulaşacağı öngörülüyor. Talebin her geçen gün arttığı e-ticaret sektöründe her şey beklenildiği gibi giderse bu rakamlar pek de hayal gibi durmuyor.

Ürün ve hizmet satıcılarının online kanallardaki etkinliğinin artması, bu kanallar üzerinde yoğunlaşan alışverişler ve sürekli artan talep de gelecek adına ipucu oldu ve bu alana yönelen yatırımlar artmaya başladı. Bugün her 100 kişiden 40’ının e-ticaret kanalları üzerinden alışveriş yaptığı Türkiye’de e-ticaret lojistiği ön plana çıkmaya başladı. Çünkü bu iki sektör birbiriyle doğrudan bağlantılı. E-ticarette başarılı olmak isteyen küçük ya da büyük tüm firmaların mutlak suretle lojistik altyapılarını güçlendirmesi gerekiyor.

Ürünlerin depolanmasından müşteriye ulaştırılmasına kadar geçen, baştan sona tüm aşamalara tam hâkimiyet gerektiren e-ticaret lojistiğinin ne kadar önemli olduğunu da e-ticaret firmalarının artan yatırımlarından görebiliyoruz. E-ticaret sektöründeki bu hızlı yükselişi e-ticaret ile lojistik sektörü arasındaki bağlantıyı ve Horoz Lojistik’in bu kapsamdaki yatırımlarını Horoz Lojistik E-Ticaret Grup Müdürü Kaan Cömert anlattı.

“VARLIĞINI SÜRDÜRMEK İSTEYEN LOJİSTİK ŞİRKETLERİNİN ÇAĞA AYAK UYDURMASI GEREKİYOR”
Büyüme ve başarının sadece satılan ürünle değil, o ürünün müşteriye nasıl ve hangi hızla ulaştığı ile de doğrudan ilgili olduğunu söyleyen Horoz Lojistik E-Ticaret Grup Müdürü Kaan Cömert:

E-ticarette ilerlemek ya da konumunu korumak isteyen bir firmanın, tüm lojistik süreçlerini doğru ve sağlıklı bir şekilde yönetebiliyor olması gerekiyor. E-ticaretin bu denli revaçta ve hızlı geliştiği bir dönemde, varlığını sürdürmek isteyen lojistik şirketlerinin de çağa ayak uydurması zorunluluk hâline geldi. Gelişen yeni teknolojiler; operasyonları daha verimli hâle getirdiği gibi daha fazla siparişin karşılandığı günümüzde insan hatalarını minimize etmeye yardımcı oluyor. Milyon adetli bir stoğun, teker teker hızlı ve doğru şekilde son kullanıcıya ulaştırılması, değişik tedarikçilerden gelen binlerce ürünün standart bir şekilde müşterilerin satış kanallarından çıkmaya hazır hale getirilmesi bizim günlük rutinimiz. Fakat en ufak bir hata süreç haritasını bozarak büyük problemlere sebep olabiliyor. Bu noktada da müşterimize tüm bu işlemleri etkin bir şekilde yürüttüğümüzü göstermemiz zaruri hale geliyor. Doğal olarak şeffaf bir raporlama düzeni ve her an izlenebilir olma müşterinin de kontrol gücünü artıyor. Otomasyon sistemlerinin de yardımıyla çok büyük sipariş hacimleri daha hızlı ve verimli şekilde karşılanabiliyor. E-ticaret lojistiği geleneksel lojistikten farklı olarak daha çok sipariş çıkmayı, daha çok noktaya ulaşabilir olmayı ve daha hızlı hareket etmeyi gerektiriyor. Bu da bir dezavantajdan ziyade her gün aynı kararlılıkta ve standartta çalışmayı zorunlu hâle getiriyor.” diyor.

 “HOROZ LOJİSTİK SEKTÖRÜN EN CANLI VE EN TEKNOLOJİK TESİSİNE SAHİP”

E-ticaretin yükselişe geçtiği son yedi yıl içinde özellikle ağır ve hacimli ürün lojistiğinde lider olan Horoz Loistik’in, iş ortaklarına ve tüketicilere yönelik teknolojik yatırımlara verdiği önceliği sürdürdüğünün söyleyen Kaan Cömert senelerdir sürdürülen teknolojiye yönelik yatırımlara 2022’de de hız kesmeden devam edildiğinin altını çizdi. E-ticaret sektörünün Türkiye’de 560 milyar TL cirolara ulaşması beklendiğini vurgulayan Cömert: “Bu beklenti doğal olarak yeni yatırımları cazibeli kılıyor. Horoz Lojistik’in bu noktada en büyük gücü ise 80 yıllık bilgi birikimi ve güven duygusu ile inşa ettiği benzersiz e-ticaret platformudur. Artan e-ticaret sevkiyatlarındaki yükselişi karşılayacak, neredeyse tam otomasyonla yönetilen depo yönetim yazılımı ile entegre çalışan SCADA destekli yeni nesil bir depo, Nisan 2021’de devreye alındı. Yine yakın zamanda, uçtan uca yazılım desteği ile yapay zekânın etkin şekilde kullanıldığı yeni depomuz Venüs faaliyete alındı. Yeni depomuz Venüs’te tüm süreç real time analiz ediliyor ve tıkanma noktaları doğru bir şekilde çözümleniyor. Yeni teknolojik gelişmeler ve dijitalleşme, insan faktörünü azaltırken daha kapasiteli otomasyon sistemlerini öne çıkardı. Burada ürünün stoğa girişinden çıkışına dek tüm işlemleri otomasyon sistemleri ve konveyör hatlar yardımıyla sağlıyor ve takip ediyoruz. Horoz Lojistik bu noktada sektörün en canlı ve teknolojik tesisine sahip.” dedi.


E-TİCARET LOJİSTİĞİNİN KAPSAM BÜTÜNÜ

  • Üreticiden ya da tedarikçiden ürünlerin alınması ve depolanması,
  • Talep tahminine ve trendlere göre ürün sayısının ideal seviyede tutulması,
  • Stok kontrolü ve planlama yaparak değişen taleplere göre depo kontrolü yapılması,
  • Pratik ve sürdürülebilir depolama yöntemleri kullanarak sipariş edilen ürünleri hızlı ve eksiksiz şekilde bir araya getirilmesi,
  • Bütün siparişlerin ambalajlanması ve paketlenmesi,
  • Doğru zamanda, doğru adrese, doğru kişiye, eksiksiz biçimde sipariş tesliminin yapılması.

WhatsApp