Detail

E-Export Getting Started Guide

← Back
E-Export Getting Started Guide

Export, also known as foreign sales, is the sale of a product or service produced in one country to another country or countries. E-export is the process of making online sales abroad. E-export, which is a part of the growth of businesses, provides significant returns for both the business and the country's economy by expanding the services provided outside the borders of the country.

İhracat, diğer adıyla dış satım, bir ülkede üretilen ürün veya hizmetin başka ülke ya da ülkelere satılmasıdır. E-ihracat ise yurt dışına online olarak satış yapılması işlemidir. İşletmelerin büyümesinin bir parçası olan E-ihracat, yerelde verilen hizmetlerin ülke sınırları dışına genişletilmesiyle hem işletme hem de ülke ekonomisi için önemli getiriler sağlar.

Bu işlem iki tüketici, iki işletme ya da bir işletme ve bir tüketici arasında gerçekleşebilir, satım işlemi satış yapılmakta olan ülkenin para birimi üzerinden gerçekleştirilir, sağlanmış olan döviz geliriyle hızlı kâr elde etme oranı oldukça yüksektir. E-ihracat yapılabilmesi için bazı şartları yerine getirmek gerekir, bu şartlar şu şekilde maddelenebilmektedir:

  1. Faaliyetlerin takibi için şirket kurmak,
  2. Satış yapılacak ülkelere uygun web sitesi oluşturmak,
  3. Çeşitli dil seçeneği ve para birimi bulunan güvenli altyapı seçmek,
  4. Satılacak e-ihracat hizmetlerinin belirlenmesi,
  5. Satış stratejisine uygun reklam ve pazarlama çalışmaları gerçekleştirmek,
  6. Satış yapabilmek için e-ihracat gerekli belgeler ve gereklilikleri eksiksiz tamamlamak.

E-İhracat Avantajları Nelerdir?
Uzun ve kısa vadelerde yapılan birçok yatırım, hayata geçirilecek faaliyetlerin hacmini artırma potansiyeline sahip olmasıyla işletmeye çeşitli avantajlar sağlar. E-ihracatın da birçok avantajı söz konusudur. Bu avantajlar ise şunlardır:
  1.  Geleneksel ihracata göre maliyetinin az olması düşük riskle satış gerçekleştirilmesini sağlar.
  2. Fiziksel pazarın olmayışı ve istenilen ülke pazarlarında satış yapma imkanıyla hedef kitleye kolay erişebilme olanağı sunar.
  3. İşlemlerin online olarak gerçekleştirilmesi yılın her günü kesintisiz satış yapma imkânı yaratır.
  4. Alınacak KDV iadesiyle elde edilen kâr artar.

E-İhracat için Gerekli Belgeler
Elektronik ihracat, geleneksel ihracata göre daha fazla kazanıma sahiptir, fiziksel varlığın olmayışı tamamlanması zorunlu belgelerin sayısını oldukça azaltır. Satış yapılacak olan ülke ya da ülkelerde satılacak ürün veya hizmetin o ülkeye göre uygunluğunun araştırılması gerekir, E-ihracat yapmanın ikinci önemli adımı gerekli belge ve yükümlülüklerinin tam olarak yerine getirilmesidir.
Elektronik ihracat yapmak isteyen işletmelerin sahip olması elzem belgelerden birisi Elektronik Ticaret Gümrük Beyannamesi’dir. Mal tutarı 15.000 Euro’yu ve ağırlığı 300 kiloyu geçmeyen ihracat türü olarak adlandırılan mikro ihracatın satışları, ETGB ile gönderilmek zorundadır. Ülke sınırları dışındaki tüketicilere ulaşmak için gerçekleştirilen adımlardan biri olan ETGB, ihracat yapmaya yetkisi olan kargo taşıyıcı firmalar tarafından hazırlanır, böylelikle gümrüğe takılmadan sorunsuz ihracat yapılabilir.

Taşıyıcı Firmaların İşletmelerden İstediği Belgeler Hangileri?
Yurt dışı çıkışını sizin için yapacak olan taşıyıcı firmanın yetkinliğini sorgulamak önemli adımlardan biridir, taşıyıcı firmaların işletmelerden istediği e-ihracat gerekli belgeler şöyle sıralanır:
  1. İhracat bilgi formu,
  2. Onaylı Türkçe fatura
  3. Satış gerçekleştirilen ülkelere bildirmek amacıyla İngilizce fatura.

En Çok Satılan E-İhracat Ürünleri
İnternette geçirilen zamanın artmasıyla online olarak yapılan alışverişlerin miktarında artış meydana gelir. Herhangi bir mağazaya gitmeden dünyanın herhangi bir yerindeki pazara kolayca ulaşarak alımın çevrim içi gerçekleştirilmesi müşteriye ürün çeşitliliği ve özgünlük sağlar. Sınır ötesi gerçekleştirilen satışlar, satıcının e-ihracat malzemeleri  ve hizmetlerini dilediği pazara ve müşteriye sunarak fazladan kazanç elde etmesinin önünü açar. E-ihracat ürünleri bulma ve seçme işlemi, satıcı için büyük önem taşır.

E-ihracata başlamak isteyenlerin gerekli belgeler ve zorunluluklarını yerine getirdikten sonra hangi ürünün diğerlerine kıyasla fazla kâr marjı sağlayacağını araştırması gerekir. Çok talep gören ürünlerin satışının hedeflenmesi işletme getirileri artırır, internette en çok satılan e-ihracat ürünleri aşağıdaki gibidir:
  1. Bilgisayar, cep telefonu ve aksesuarları,
  2. Beyaz eşya, elektrikli ev aletleri,
  3. Mobilya, dekorasyon ürünleri ve ev tekstili,
  4. Kadın ve erkek giyim,
  5. Bebek ürünleri,
  6. Kuru gıda, sebze, meyve,
  7. Temizlik ürünleri,
  8. Ayakkabı, çanta, aksesuar,
  9. Bijuteri ve saat,
  10. Kitap, kırtasiye ve hobi ürünleri,
  11. Spor tekstili ve ekipmanları,
  12. Evcil hayvan ürünleri.
Siz de e-ihracat yaparken profesyonellerden destek alarak bu süreci en sağlıklı şekilde sürdürebilirsiniz. Horoz Lojistik sektöründe öncü hizmet sunuyor, hemen buradan iletişime geçebilirsiniz.

WhatsApp