HABERLER

Haber

LOJİSTIK VE BEYAZ EŞYA SEKTÖRLERİ ‘ORTAK AKIL’DA BULUŞTU
 

HOROZ LOJİSTIK, HİZMET VERDİĞİ BEYAZ VE KAHVERENGİ EŞYA SEKTÖRÜNÜN İHRACATTA REKABET GÜCÜNÜ ARTIRMAK İÇİN DÜZENLENEN “ORTAK AKIL TOPLANTISI”NDA ÇÖZÜM ORTAĞI OLARAK ROL ALDI. TOPLANTIDA HAMMADDE TEDARİKİNDEN ÜRÜN MONTAJINA KADAR VERİLEN LOJİSTİK HİZMETLERİN, FİRMALARIN REKABET GÜCÜNDEKİ ÖNEMİNE VURGU YAPILARAK, SEKTÖRÜN DAHA VERİMLİ OLMASINA YÖNELIK ÇÖZÜM YOLLARI ARANDI.
 

Horoz Lojistik, hizmet verdiği sektörlere değer katmaya devam ediyor. UTİKAD öncülüğünde, Turkishtime Ekonomi Dergisi tarafından düzenlenen “Beyaz ve Kahverengi Eşya sektöründe Lojistik ile Rekabet Kazanma Stratejileri Ortak Akıl Toplantısı” Horoz Lojistik’in çözüm ortaklığı ile 5 Nisan Perşembe günü İstanbul Fairmont Quasar Hotel'de gerçekleştirildi. Altınbaş Üniversitesi Rektör Yardımcısı Prof. Dr. Emre Alkin’in moderatörlüğünü yaptığı oturuma, lojistik sektörünü temsilen Horoz Lojistik Yönetim Kurulu Başkanı Taner Horoz, Horoz Bollore Logistics Genel Müdürü Hakan Yaman, Horoz Lojistik Yurtiçi Taşımacılık Grup Başkanı Gürkan Gürbüz ve UTİKAD Yönetim Kurulu Başkanı Emre Eldener katılım sağlarken, beyaz ve kahverengi eşya sektörünü temsilen şu isimler katılım sağladı: Arçelik İhracat ve Lojistik Müdürü Tanzer Tunçalp, Miele Lojistik Müdürü Özlem Albayrak, BSH Lojistik Türkiye Dağıtım Direktörü Burçin Poyrazlar, Vestel Lojistik Operasyonel ve Planlama Müdürü Kıvanç Dalgıç, Sunny Yönetim Kurulu Başkanı Adem Atmaca, Silverline Satınalma Direktörü Erhan Esen ve Electrolux Satış Operasyonları ve Lojistik Müdürü Katarzyna Akdemir. İstanbul Gümrük Müşavirleri Derneği Yönetim Kurulu Üyesi ve Gümrük Müşaviri Mustafa Sezen de oturumda yer alan isimler arasındaydı. Taner Horoz ve Emre Eldener liderliğinde gerçekleştirilen ve yarım gün süren toplantıda lojistik sektörünün gündemi, geleceği, yurt içi ve yurt dışı lojistik başlıkları ele alındı. Konuşmacıların sektör sorunlarını ele aldığı ve çözüm önerilerinin değerlendirildiği toplantının içerik ve sonuç raporu, Turkishtime Ekonomi dergisinde hazırlanacak geniş bir haber dosyasıyla dergi okurlarının yanı sıra beyaz ve kahverengi eşya sektöründe faaliyet gösteren firmaların yönetim kurulu başkanları, finans sektörü yöneticileri, Cumhurbaşkanlığı, Başbakanlık, bakanlık ve müsteşarlıklar ile paylaşılacak.

SEKTÖRÜN YÜZDE 75’İ İHRAÇ EDİLİYOR

Türkiye beyaz ve kahverengi eşya sektörü, dünyanın en büyük ikinci üreticisi konumunda ve yüzde 75'i ihracat kaynaklı olmak üzere 30 Milyar TL’lik pazar büyüklüğüne sahip. Çoğunluğu AB pazarı olmak üzere dünyada 100’ü aşkın ülkeye ihracat gerçekleştiren sektörün lojistik gücü, küresel rekabette büyük önem taşıyor. Oturumda söz alan sektörün en büyük yüzdesini oluşturan firma yöneticileri, başta gümrükler olmak üzere yaşadıkları sıkıntıları dile getirirken, lojistik anlamında ortak neler yapılabileceği noktasında fikir alışverişinde bulundular. Horoz Lojistik Yönetim Kurulu Başkanı Taner Horoz, lojistiğin maliyeti kadar tüm süreçte ‘hatasızlığın’ öneminin de her geçen gün daha çok öne çıktığını belirterek, “Bu arada satış sonrası servis hizmeti ile lojistiği yakınlaştırarak, verimlilik anlamında önemli bir fırsat yakalanabilir” önerisinde bulundu.

 

LOJİSTİK HİZMETİ KENDİNİ DEĞİŞTİRİYOR

Uluslararası Taşımacılık ve Lojistik Hizmet Üretenleri Derneği Başkanı Emre Eldener, oturumda Türkiye lojistik sektörünün hızla büyüdüğüne dikkat çekerek, “Bugün 300 milyar dolar büyüklüğe ulaşan sektör, 2018’de yüzde 10 büyüme bekliyor. Aslına bakarsanız lojistik sektöründe iş yapış şeklimiz değişiyor. Lojistik şirketleri birer yazılım şirketine dönüşecek, başka seçenek yok” dedi. Ardından son dönemin en popüler konusu olan ve zincirleme bir modelle inşa edilen, takip edilebilen ancak kırılmayan Blockchain Teknolojisi’ne vurgu yapan Eldener, “Hatasız iş yapmak çok sayıda partinin yetki paylaşımını sağlamasından geçiyor. Bugün dünyada Blockchain’i, Endüstri 4.0’ın hayatımızın her alanında daha çok yer aldığını görüyoruz. Şunu net olarak söyleyebilirim, 10 yıl sonra biz ne yapıyorsak onlar yapılmayacak” ifadesini kullandı.

 

TÜKETİCİNİN BEKLENTİSİ DE ARTTI

Horoz Bollore Logistics Genel Müdürü Hakan Yaman, lojistik sektörünün hizmet kalitesi anlamında bugüne kadar önemli yol kat ettiğini belirterek, nesnelerin interneti, Blockchain ve Endüstri 4.0 ile çok farklı bir noktaya gideceğinin altını çizdi. Yaman, lojistik sektöründeki oyuncuların hizmet verdiği sanayilerdeki değişimi takip ederek, kendilerini yenilemeye devam etmesi gerektiğine dikkat çekti.

Tüketicilerin de teknolojik gelişimi ve firmaların hizmetlerini yakından takip ederek beklentilerini arttırdığını ifade eden Horoz Lojistik Yurtiçi Taşımacılık Grup Başkanı Gürkan Gürbüz de tüketicinin satın aldığı andan itibaren ürünün hangi saatte kendisine teslim edileceğini bilmek istediğini söyledi.

GÜMRÜK BÜROKRASİSİ SÜRECİ UZATIYOR Oturuma katılan yöneticiler ise beyaz ve kahverengi eşya sektöründeki firmaların yurt içi lojistik ve dış ticarette en çok sıkıntı yaşadıkları konulara dikkat çekti.

Tüm katılımcıların ortak sıkıntısı gümrüklerdeki bekleme süreleriydi. Gümrüklerde yaşanan sıkıntılardan ve limanların yeterli derinliğe sahip olmamasının sektöre olumsuz yansıdığı belirtilirken, gümrük bürokrasisinin ülkenin dış ticaretini yavaşlattığı ifade edildi. İstanbul Gümrük Müşavirleri Derneği Yönetim Kurulu Üyesi ve Gümrük Müşaviri Mustafa Sezen, bahsedilen sorunların nedenlerini katılımcılarla paylaşırken, hükümet cephesinde bu sorunları aşmak için atılması gereken adımları anlattı.

 



Haberler