HABERLER

Haber

Horoz Lojistik, BSH ile olan iş ortaklığını bir adım daha ileriye taşıdı

Bireysel müşterilerin ikamet adreslerine yaptığı sıcak dağıtımlara ilişkin sektöre getirdiği yeniliklerle bir süredir adından söz ettiren Horoz Lojistik’in bu konudaki yeni iş ortağı BSH oldu.

BSH’nin Türkiye’nin belli bölgelerinde bulunan bayilerine 2000 yılından bu yana ürün taşıyan HorozLojistik, bu konuda başarılı bir partner olmaya devam ediyor. 2015 yılı başından bu yana firmanın İstanbul içindeki bireysel müşterilerinin ikamet adreslerine yapılacak teslimatların sorumluluğunu üzerine alan Horoz Lojistik, BSH ile iş alanındaki hacmini büyütmüş oldu.

Dünyanın en büyük beyaz eşya üreticilerinden biri olan Alman devi BSH, grup bünyesinde faaliyet gösteren 80 şirketi ve dünya üzerinde bulunan toplam 43 fabrikasıyla yüksek kaliteli ürünlerini tüketicileriyle buluşturuyor. Bosch, Siemens, Gaggenau ve Profilo gibi güçlü markalarla tüm dünya üzerinde adını kanıtlayan grup, Türkiye’de Tekirdağ’ın Çerkezköy ilçesinde bulunan tesislerinden tüm yurt genelinde belirlenen lokasyonlara Horoz Lojistik’in dağıtım kanalları üzerinden ürün sevkıyatı yapıyor.

BSH’nin bu projeye sıcak bakarak ev teslimatlarını Horoz Lojistik ile dağıtmaya karar vermesinin ardından, Horoz Lojistik, İstanbul Hadımköy’de sadece bu iş için 25 bin metrekarelik bir depoda 100 kişilik lojistik personeliyle hizmet verecek şekilde bir tesis yatırımına gitti.

Hadımköy’de dev tesis

Yıllardır elektrikli küçük ev aletleri ve beyaz eşya sektöründe faaliyet gösteren firmaların önemli bir kısmının lojistik ihtiyaçlarını karşılayan Horoz Lojistik, bireysel müşterilerin ikamet adreslerine yaptığı sıcak dağıtımlara ilişkin sektöre getirdiği yeniliklerle bir süredir adından söz ettiriyordu. BHS’nin bu projeye sıcak bakarak ev teslimatlarını Horoz Lojistik ile dağıtmaya karar vermesinin ardından, Horoz Lojistik, İstanbul Hadımköy’de sadece bu iş için 25 bin metrekarelik bir depoda 100 kişilik lojistik personeliyle hizmet verecek şekilde bir tesis yatırımına gitti. İstanbul içindeki günlük yaklaşık 900 farklı adrese olan ürün dağıtımlarının sağlıklı ve planlı bir şekilde yürütülebilmesi için yapılan bu yatırımla, beyaz eşya sektörünün lojistik ihtiyaçlarına nasıl farklı yönlerden yaklaşılarak inovasyon yaratılabildiği sonucu, sektördeki diğer kuruluşların oldukça dikkatini çekti.

Beyaz eşya sektörünün gerek Türkiye’deki üretim fabrikalarından sevk edilen, gerekse ithalat yoluyla ülkemize gelen ürünlerinin, bayi, depo, mağaza ve zincir market kanalına olan dağıtım süreçlerinde, elde ettiği başarılı operasyonları sayesinde tercih edilen Horoz Lojistik, bu yeni projesi sayesinde hem gönderici firmanın hem de alıcı müşterilerin lojistik beklentilerine önemli bir çözüm kaynağı oluyor.

Son yıllarda beyaz eşya sektörünün, perakende satış kanalları içinden özellikle B2C (Business Consumer-İşletmeden Tüketiciye) yönüne önem veren projeler geliştirip, bu kulvara yatırım yaptıkları dikkat çekiyor. Global dünyada günümüz iş hayatının yoğunluğu sebebiyle, ihtiyacı olan ürünleri internetin sunduğu ayrıcalıklarla e-ticaret siteleri üzerinden alışveriş yaparak edinen ve  gitgide büyüyen bir kesim oluşmaya başladı. Bu sayede insanlar, mesai saatleri içinde, işlerinin başından ayrılmadan, web siteleri üzerinden aradığı markalara kolaylıkla ulaşıp, siparişlerini verebilecek rahatlığı bulabiliyorlar. Ev teslimatı ihtiyaçlarının önem kazanmasına dayanak teşkil eden e-ticaret satış kanalı, gönderici firmaların da müşterilerine ürünlerini sunmalarında hem zaman hem de maliyet yönünden avantaj sağlıyor. Buna paralel olarak e-ticaret siteleri, müşterilerinin aradıkları ürünlere benzer farklı alternatif ürün önerileri sunarak aranılan ürün ile ilgili yelpazeyi biraz daha genişletebiliyor. Bu anlamda müşteri, artık birden fazla seçenek içinden uygun olanı satın alma şansını yakalıyor.

Günümüzde birçok site, aranılan markanın teknik özellikleri ve işlevlerinin karşısına, muadil markanın ürününe ait teknik özellik ve işlevleri getirmek suretiyle, ürünleri birbiriyle kıyaslama fırsatı verdiği için, bir anlamda müşterilerine aradıkları ürünler hakkında bilgilendirme ve doğru ürünü seçme konusunda sağlıklı karar verme fırsatı da sağlamış oluyor. E-ticaretin dışında da durum çok farklı değil. Artık beyaz eşya markalarının neredeyse hepsinin alışveriş merkezi ya da çok katlı mağazalarda showroomları bulunuyor.

Müşteriler, söz konusu yerlerde hem gezme/eğlenme hem yemek yeme ihtiyaçlarını karşılarken, aynı zamanda ihtiyacı olan beyaz eşyayı seçmek ve satın almak üzere bayinin mağazasına gittiğinde, seçimini yaptıktan sonra alışveriş merkezi içinde gezmeye devam ederek, ürünün sonradan ikamet adresine teslim edilmesini sağlayabiliyor. Beyaz eşya markaları da, sevkıyatları ana depolardan yaptıklarından, alışveriş merkezleri gibi şehrin göz önünde olan ve yüksek kira bedeline sahip mağazalarda stok tutmak için büyük alanlara ihtiyacı olmaksızın konumlanabiliyorlar.

Randevulu ev teslimatları

Siparişi alınan ürünlerin sevk aşamasından geçmesi ile birlikte, zamanlama kavramı gündeme geliyor. Çoğunlukla ürünün ilgili firmanın teknik servisi tarafından açılarak garanti kapsamında kurulumunun yapılması ve ürünün kullanımı konusunda kullanıcıya bilgi verilmesi prosedürü olduğundan, ürünün teknik servis ile senkronize olarak randevu kapsamında teslim edilmesi ihtiyacını doğuruyor. Horoz Lojistik’in Türkiye kapsamındaki dağıtım ağı ve işleyiş yapısı, bu şekildeki randevulu ev teslimatlarını beklentilerin

üzerindeki bir performansla gerçekleştirmesine olanak sağlıyor.

Bireysel müşterilerin ikamet adreslerine yapılan ev teslimatlarında, zaman kavramının önemi kadar, ilgili ürünün sağlam ve eksiksiz biçimde adrese ulaştırılması da önemli rol oynuyor. Ürünlerin ana depodan alınıp, müşteri adresine kadar götürülmesi sürecinde, ara duraklardaki indirme/bindirme/taşıma aşamalarından kaynaklanan veya bina girişinden ilgili kata kadar olan taşıma sebebiyle oluşan hasar durumlarının, Horoz Lojistik’in kurguladığı modelde meydana gelmiyor olması, beyaz eşya sektörünün Horoz Lojistik’i seçmesinin önemli sebeplerinden biri olduğu görülüyor.

Geri bildirimler çok önemli

Ev teslimatı projesinin başarıya ulaşması ve beyaz eşya sektörünün bu alandaki ihtiyaçları için Horoz Lojistik’i tercih etmesi, operasyonların doğru biçimde kurgulanması ve altyapıya yapılan yatırımların yanında, elbette ki çok iyi eğitimli ve donanımlı bir müşteri hizmetleri kadrosunun yoğun çalışmaları, yakın takip ve itinalı yaklaşımı ile açıklanabiliyor. Kısa ve orta vadeli iş planlarında, beyaz eşya sektörünün bu alandaki ihtiyaçlarının ve beklentilerinin daha da yukarıya çıkacağını düşünerek hareket eden Horoz Lojistik, ilerleyen dönemlerde mevcut projenin kapsamını daha da derinleştirip farklılık yaratacak çözümler sunmak için müşterilerinden gelen geri bildirimlere çok önem veriyor.

TÜM HABERLER